
Πριν από λίγες ημέρες τo Βερολίνο ανακοίνωσε πως προχωρά σε επιδότηση κάθε Γερμανού πλοιοκτήτη που λαμβάνει την απόφαση να μετασκευάσει ή να ναυπηγήσει πλοίο, το οποίο θα καταναλώνει ως καύσιμο αποκλειστικά υγροποιημένο φυσικό αέριο. Η Ένωση των Γερμανών Εφοπλιστών χαιρέτισε με επίσημη ανακοίνωσή της το πρόγραμμα επιδότησης της γερμανικής ποντοπόρου ναυτιλίας για χρήση LNG, το οποίο ανακοινώθηκε με κάθε επισημότητα στο Βερολίνο.
Ο Ralf Nagel διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών σε δηλώσεις του τόνισε πως «το πρόγραμμα επιδοτήσεων πρόκειται να βοηθήσει τους Γερμανούς πλοιοκτήτες ώστε να επωμισθούν το σημαντικό πρόσθετο κόστος που απαιτείται για τα πλοία που κινούνται με LNG και αποτελεί ένα πραγματικό όφελος για το περιβάλλον». Το κόστος μετασκευής ή ναυπήγησης πλοίων που κινούνται με LNG αποτελεί μία περίπλοκη και δαπανηρή διαδικασία. Ενδεικτικά, σε σύγκριση με τα συμβατικά πλοία, οι μηχανές LNG, οι δεξαμενές καυσίμων καθώς και οι γραμμές τροφοδοσίας είναι από 20 έως και 30% πιο ακριβές.
Ο Ralf Nagel προσέθεσε, επίσης, πως «με την χρήση του LNG μπορούμε να μειώσουμε σημαντικά τις εκπομπές αέριων ρύπων και να βελτιώσουμε την ποιότητα του αέρα στις ακτές και στους λιμένες». Συγκεκριμένα, με την χρήση LNG μειώνονται οι εκπομπές CO2 έως και 25%, ενώ οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου κατά 80%. Επιπλέον, το LNG δεν εκπέμπει θείο ούτε σωματίδια. Όσον αφορά την ασφάλεια, το LNG προσφέρει σαφή πλεονεκτήματα. Στη θερμοκρασία αποθήκευσής του στους -162 ° C, το LNG δεν είναι εύφλεκτο ούτε υπάρχει κίνδυνος έκρηξης.
Η Ένωση των Γερμανών εφοπλιστών τονίζει στην ανακοίνωσή της την μεγάλη βοήθεια που παρέχεται από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση, σταθερά τις τελευταίες δεκαετίες. Χαρακτηριστικά σημειώνεται πως στα μέσα της δεκαετίας του 1980 το Βερολίνο είχε και τότε βοηθήσει με επιδοτήσεις την γερμανική εμπορική ναυτιλία να επιτύχει τη μετάβαση από το ντίζελ στο βαρύ μαζούτ.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/KOREA GAS CORPORATION HANDOUT SOUTH KOREA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ