
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Για δεκαετίες, ο ναυπηγικός τομέας υπήρξε ένας από τους βασικούς παράγοντες ανάπτυξης για την τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας. Η Νότια Κορέα φιλοξενεί την Hyundai Heavy Indutries και δύο ακόμη κορυφαία ναυπηγεία – Samsung Heavy Industries Co. και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co.
Τα ναυπηγεία υπέστησαν απότομη πτώση στις νέες παραγγελίες και αντιμετώπισαν ακυρώσεις τα τελευταία χρόνια εξαιτίας των χαμηλών τιμών του πετρελαίου και της κάμψης της παγκόσμιας οικονομίας, αναγκάζοντάς τους να μειώσουν το κόστος μέσω της μείωσης του εργατικού δυναμικού και των πωλήσεων περιουσιακών στοιχείων. Σύμφωνα με τους επιχειρηματίες, η Hyundai Heavy Industries δήλωσε πρόσφατα στο σωματείο της ότι οι άδειες και τα προγράμματα κατάρτισης για αδρανείς εργαζόμενους είναι απαραίτητα για την παύση της πτώσης των παραγγελιών. Το ναυπηγείο εκτιμά ότι περίπου 5.000 από το 17.000 εργατικό δυναμικό του πρέπει να λάβουν σταδιακά άδεια άνευ αποδοχών και να προχωρήσουν σε προγράμματα κατάρτισης.
Η Samsung Heavy Industries είναι επίσης σε συνομιλίες με τους εργαζόμενους για να μειώσει το κόστος. Τα μέτρα περιλαμβάνουν την άδεια άνευ αποδοχών ενός μηνός, την επιστροφή μέρους των μισθών και το σύστημα πρόωρης συνταξιοδότησης. Η Samsung έκλεισε επίσης δύο αποβάθρες, συμπεριλαμβανομένης μιας πλωτής αποβάθρας, ενόψει της μείωσης των νέων παραγγελιών. Η Daewoo Shipbuilding είναι, επίσης, σε διαδικασίες για να πουλήσει μια πρόσθετη ξηρά αποβάθρα. Πέρυσι, πώλησε δύο από αυτές.
Ωστόσο, η χρονιά αυτή έφερε περισσότερες νέες παραγγελίες από ό, τι αναμενόταν. Η Hyundai Heavy και οι θυγατρικές της έχουν εξασφαλίσει μια σειρά νέων συμβάσεων, με τις νέες τους παραγγελίες να φτάνουν τα $4,2 δις για την κατασκευή 72 πλοίων το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η αύξηση αυτή είναι εντυπωσιακή συγκριτικά με τις 13 νέες παραγγελίες το προηγούμενο έτος αξίας $1 δις. Αλλά η άνοδος των νέων παραγγελιών δεν σημαίνει αμέσως την έναρξη των εργασιών ναυπηγικής.
Τα τρία μεγάλα ναυπηγεία της Κορέας έχουν ήδη εξαλείψει συνολικά 8.300 θέσεις εργασίας για να αντιμετωπίσουν τις απώλειες από μειωμένες παραγγελίες κατά το πρώτο εξάμηνο. Το 2015 υπέστησαν μια συνδυασμένη λειτουργική ζημία ύψους $8,5 τρις, ενώ το 2016, η Hyundai Heavy κατάφερε να αποκομίσει κέρδη, αλλά οι άλλες δύο υπέστησαν ζημίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Νέες απαιτήσεις με αποδέκτη τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους προμηθευτές jet fuel θα επιβάλλει η Τουρκία προκειμένου να ενισχυθεί η υιοθέτηση βιώσιμων…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών ανακατατάξεων, οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές για τις αγορές πετρελαίου μοιάζουν θολές. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson…
Στην ανακάλυψη ενός γιγαντιαίου κοιτάσματος πετρελαίου προέβη πρόσφατα o νορβηγικός κολοσσός Equinor. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Equinor ανακάλυψε ένα νέο κοίτασμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ