
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απέρριψε τον περασμένο μήνα την πρόταση της Κίνας για τη μείωση της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας του χάλυβα, παρά το γεγονός ότι ορισμένοι από τους κορυφαίους συμβούλους του υποστήριξαν την πρόταση, ανέφεραν οι Financial Times, επικαλούμενοι ανθρώπους εξοικειωμένους με το θέμα.
Το Πεκίνο πρότεινε τη μείωση της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας του χάλυβα κατά 150 εκατομμύρια τόνους μέχρι το 2022 σε μια συμφωνία που απορρίφθηκε δύο φορές από τον πρόεδρο της Αμερικής και παρότρυνε τους συμβούλους να βρουν τρόπους επιβολής δασμών στις εισαγωγές από την Κίνα.
Η συμφωνία εγκρίθηκε από τον υπουργό Εμπορίου των Ηνωμένων Πολιτειών Wilbur Ross μία εβδομάδα πριν από την πραγματοποίηση υψηλού επιπέδου οικονομικού διαλόγου ανάμεσα στους αξιωματούχους των ΗΠΑ και της Κίνας, πρόσθεσαν οι Financial Times επικαλούμενοι έναν υπάλληλο των ΗΠΑ και ένα άλλο πρόσωπο εξοικειωμένο με το θέμα.
Η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Natalie Strom αρνήθηκε να σχολιάσει τις «εικαζόμενες εσωτερικές συζητήσεις» μεταξύ του προέδρου και των μελών του υπουργικού συμβουλίου του, όταν επικοινώνησε μαζί της το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Την περασμένη εβδομάδα, τα στελέχη της αμερικανικής βιομηχανίας χάλυβα απευθύνθηκαν στον Τραμπ για άμεσους περιορισμούς εισαγωγών σε επιστολή που είδε το Reuters, λέγοντας ότι η βιομηχανία υπέφερε από τις συνέπειες της αδράνειας της κυβέρνησης.
Οι συνολικές εισαγωγές χάλυβα τον Ιούλιο αυξήθηκαν κατά 22% από την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με το αμερικανικό ινστιτούτο σιδήρου και χάλυβα. Πηγές αναφέρουν ότι η πίεση για το εμπόριο μεταξύ Κίνας και Ηνωμένων Πολιτειών φαίνεται πιθανό να αυξηθεί στο μέλλον και το Πεκίνο θα πρέπει να προετοιμαστεί. Τέλος αναφέρεται ότι θα ήταν συνετό η Κίνα να μην επικεντρωθεί υπερβολικά στις ενέργειες της διοίκησης του Τραμπ αλλά να αρχίσει να εκπονεί αντιπολιτευτικά μέτρα εναντίον των Ηνωμένων Πολιτειών, ώστε να κερδίσει ένα ανώτερο χέρι.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/MARK CHINA OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Εν μέσω συνεχιζόμενων εμπορικών αναταραχών και αβεβαιότητας γύρω από τη δασμολογική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ «ασθμαίνουν». Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ