
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Η μειωμένη ζήτηση για νέες παραγγελίες πλοίων από τους ναυτιλιακούς παίκτες έχει οδηγήσει σε σημαντική συρρίκνωση για το βιβλίο παραγγελιών στα κινεζικά ναυπηγεία, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσίευσε ο Σύνδεσμος της Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Κίνας (Cansi).
Στις 31 Ιουλίου 2017, το βιβλίο παραγγελιών των κινεζικών ναυπηγείων ανερχόταν σε 80,28 εκατομμύρια dwt, σημειώνοντας 31,5% μείωση σε σύγκριση με αντίστοιχα επίπεδα της περασμένης χρονιάς και 19,4% μείωση σε σύγκριση με τα τέλη του 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία της Cansi.
Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι το βιβλίο παραγγελιών παρουσίασε επιπλέον μείωση από τα επίπεδα του Ιουνίου, όπου ανερχόταν στα 82,84 εκατομμύρια dwt. Το υψηλότερο επίπεδο καταγράφηκε στα τέλη του Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους (92,07 εκατομμύρια dwt).
Η συρρίκνωση του βιβλίου παραγγελιών απορρέει από τη έντονη μείωση των νέων παραγγελιών που έλαβαν τα κινεζικά ναυπηγεία στη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Για την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου, ο αριθμός των νέων παραγγελιών έφθασε τα 13,24 εκατομμύρια dwt, παρουσιάζοντας 25% ετήσια πτώση. Επιπλέον, τα ναυπηγεία της Κίνας έχτισαν συνολικά 29,78 εκατομμύρια dwt για τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους, σημειώνοντας μια απότομη επιβράδυνση 55,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Για τα 53 κορυφαία ναυπηγεία της Κίνας, οι ολοκληρωμένες κατασκευές των νέων πλοίων εκτιμώνται σε συνολική χωρητικότητα 26 εκατομμύρια dwt με το βιβλίο των παραγγελιών να ανέρχεται σε 76,52 εκατομμύρια dwt, αποσπώντας 87% και 95% αντίστοιχα του συνολικού μεριδίου αγοράς.
Ένα τελευταίο στοιχείο που αντικατοπτρίζει την κρίση της ναυπηγικής βιομηχανίας της Κίνας είναι η σημαντική πτώση της κερδοφορίας. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία, τα 80 κύρια ναυπηγεία δημιούργησαν συνολικά έσοδα ύψους 151 δισ. RMB από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους, μια πτώση 9% σε ετήσια βάση, ενώ τα συνολικά κέρδη σημείωσαν μεγαλύτερη πτώση 28% στα RMB1.8bn.
Φωτό: yzjship.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Η Ryanair εκτιμά πως, τους ακόλουθους θερινούς μήνες, η ζήτηση για χαμηλού κόστους αερομεταφορές θα παραμένει αμείωτη. Μάλιστα, η εν λόγω αυξημένη ζήτηση έχει…
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά η επέκταση και η διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου της DP World, με τον κολοσσό των logistics να στρέφει πρόσφατα το ενδιαφέρον…
Η Ρωσία, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας σιτηρών στον κόσμο, προχώρησε στην κατάργηση του δασμού εξαγωγής σιταριού, με ισχύ από τις 9 Ιουλίου, σύμφωνα με το…
Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας θα επενδύσει $22,7 εκατ. έως το 2028 στην ανάπτυξη βασικών τεχνολογιών για έξυπνους λιμένες, σύμφωνα με ανακοίνωση του αρμόδιου…
Εν μέσω κατακόρυφης πτώσης της εγχώριας κατανάλωσης LNG, η κυβέρνηση του Πακιστάν βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερπροσφορά φυσικού αερίου, η οποία ενδέχεται να πλήξει σοβαρά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ