Τα ναυπηγεία της Κίνας σε συνεχόμενη κρίση

    172
    Τα ναυπηγεία της Κίνας σε συνεχόμενη κρίση

    Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας

    Η μειωμένη ζήτηση για νέες παραγγελίες πλοίων από τους ναυτιλιακούς παίκτες έχει οδηγήσει σε σημαντική συρρίκνωση για το βιβλίο παραγγελιών στα κινεζικά ναυπηγεία, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσίευσε ο Σύνδεσμος της Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Κίνας (Cansi).

    Στις 31 Ιουλίου 2017, το βιβλίο παραγγελιών των κινεζικών ναυπηγείων ανερχόταν σε 80,28 εκατομμύρια dwt, σημειώνοντας 31,5% μείωση σε σύγκριση με αντίστοιχα επίπεδα της περασμένης χρονιάς και 19,4% μείωση σε σύγκριση με τα τέλη του 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία της Cansi.

    Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι το βιβλίο παραγγελιών παρουσίασε επιπλέον μείωση από τα επίπεδα του Ιουνίου, όπου ανερχόταν στα 82,84 εκατομμύρια dwt. Το υψηλότερο επίπεδο καταγράφηκε στα τέλη του Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους (92,07 εκατομμύρια dwt).

    Η συρρίκνωση του βιβλίου παραγγελιών απορρέει από τη έντονη μείωση των νέων παραγγελιών που έλαβαν τα κινεζικά ναυπηγεία στη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Για την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου, ο αριθμός των νέων παραγγελιών έφθασε τα 13,24 εκατομμύρια dwt, παρουσιάζοντας 25% ετήσια πτώση. Επιπλέον, τα ναυπηγεία της Κίνας έχτισαν συνολικά 29,78 εκατομμύρια dwt για τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους, σημειώνοντας μια απότομη επιβράδυνση 55,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

    Για τα 53 κορυφαία ναυπηγεία της Κίνας, οι ολοκληρωμένες κατασκευές των νέων πλοίων εκτιμώνται σε συνολική χωρητικότητα 26 εκατομμύρια dwt με το βιβλίο των παραγγελιών να ανέρχεται σε 76,52 εκατομμύρια dwt, αποσπώντας 87% και 95% αντίστοιχα του συνολικού μεριδίου αγοράς.

    Ένα τελευταίο στοιχείο που αντικατοπτρίζει την κρίση της ναυπηγικής βιομηχανίας της Κίνας είναι η σημαντική πτώση της κερδοφορίας. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία, τα 80 κύρια ναυπηγεία δημιούργησαν συνολικά έσοδα ύψους 151 δισ. RMB από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους, μια πτώση 9% σε ετήσια βάση, ενώ τα συνολικά κέρδη σημείωσαν μεγαλύτερη πτώση 28% στα RMB1.8bn.

    Φωτό: yzjship.com

    Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.