
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Οι εισαγωγές άνθρακα προς την Κίνα μειώθηκαν στο χαμηλότερο επίπεδο 5 μηνών στη διάρκεια του Ιουλίου, σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων. Οι φανερές προσπάθειες της κυβέρνησης της Κίνας για καταπολέμηση της ρύπανσης παρεμπόδισαν τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας να προχωρήσουν σε αγορές φθηνότερων καυσίμων από το εξωτερικό και να προκαλέσουν καθυστερήσεις σε λιμένες. Σύμφωνα με εκτιμήσεις από το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων Thomson Reuters, οι αφίξεις αποστολών του άνθρακα στην Κίνα ανήλθαν σε 19,46 εκ. τόνους τον Ιούλιο, σημειώνοντας 10% μείωση από τον Ιούνιο και 8% μείωση από τον περασμένο Ιούλιο.
Η έντονη επιβράδυνση της θαλάσσιας ζήτησης άνθρακα από τον παγκόσμιο εισαγωγέα, την Κίνα, προκαλεί έντονες ανησυχίες για τη διαθέσιμη προσφορά από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς, όπως την Αυστραλία, την Ινδονησία και τη Ρωσία. Ωστόσο, η επιβράδυνση του Ιουλίου δε μπορεί να ανατρέψει προς τον παρόν τη συνολική αύξηση των Κινεζικών εισαγωγών, καταγράφοντας 18% ετήσια αύξηση, που αντιστοιχεί σε 153 εκ τόνους.
Ωστόσο, οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας φαίνεται ότι δε θα μπορέσουν να εκμεταλλευτούν τη τωρινή μείωση της τιμής του άνθρακα από την υπερπροσφορά , λόγω της καταστολής λειτουργίας των εγχώριων ανθρακωρυχείων για μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης και τη τωρινή συσσώρευση των λιμενικών αποθεμάτων. Εκτιμήσεις υποδεικνύουν ότι χρειάζονται περίπου 40 μέρες για την πλήρη αξιοποίηση των τωρινών αποθεμάτων και την επαναφορά λιμενικής συμφόρησης που θα οδηγήσει σε επιπλέον ζήτηση απασχόλησης των πλοίων bulkers, μεγέθους, κυρίως, ‘panamax’.
Ένα επιπλέον στοιχείο που εντείνει της ανησυχίες για την αρνητική επιρροή της στρατηγικής που έχει εφαρμόσει η κυβέρνηση του Πεκίνου, είναι η πρόσφατη είδηση ότι ο μεγαλύτερος παραγωγός Shenhua Energy ανέστειλε τη λειτουργία στα δυο μεγάλα ανθρακωρυχεία στις 3 Αυγούστου, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε έλλειμμα 3 εκ τόνων άνθρακα. Αναμένεται να δούμε τις κινήσεις της κυβέρνησης, τις επόμενες μέρες, προκειμένου να αποτρέψει μια ενδεχόμενη έλλειψη εγχώριου άνθρακα και να αυξήσει τη θαλάσσια ζήτηση στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ