Στην Κρήτη «παραμένει» ο Ουκρανός καπετάνιος που κρατείται από τις ελληνικές αρχές

Στην Κρήτη «παραμένει» ο Ουκρανός καπετάνιος που κρατείται από τις ελληνικές αρχές

567
Στην Κρήτη «παραμένει» ο Ουκρανός καπετάνιος που κρατείται από τις ελληνικές αρχές

Νέα τροπή παίρνει η υπόθεση της κράτησης του πλοίου και της προφυλάκισης του καπετάνιου του ‘υπόπτου’ φορτηγού πλοίου που κατευθυνόταν πριν 6 εβδομάδες προς την Αφρική. Έκκληση προς τις ελληνικές αρχές για την αποφυλάκιση τόσο του πλοιάρχου όσο και του πληρώματος του φορτηγού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “Mekong Spirit”, σημαίας Μάλτας, απευθύνουν με δελτίο τύπου τους προς τα ΜΜΕ, από κοινού η σύζυγος του Ουκρανού πλοιάρχου που βρίσκεται κρατούμενος στις ελληνικές φυλακές και η ναυτιλιακή εταιρεία Lumar SA.

Ο πλοίαρχος βρίσκεται προφυλακισμένος εδώ και έξι εβδομάδες, ενώ το 16μελές πλήρωμα «κρατείται σύμφωνα με την εταιρεία στο πλοίο που βρίσκεται στη ναυτική βάση της Σούδας στην Κρήτη.

Ο καπετάνιος Sergii Nevecheria, 61 ετών, από την Ουκρανία συνελήφθη στις 23 Μαΐου από τις ελληνικές αρχές, όταν το πλοίο διερχόταν transit από τα ελληνικά χωρικά ύδατα, κατευθυνόμενο προς τη διώρυγα του Σουέζ. Λίγο μετά από μια στάση στο λιμάνι της Σμύρνης στην Τουρκία, το πλοίο Mekong Spirit χωρητικότητας 12,380 dwt στο οποίο ο ίδιος ήταν επικεφαλής, συνελήφθη από την Ελληνική Ακτοφυλακή, η οποία και συνόδευσε το πλοίο στη ναυτική βάση της Σούδας, στην Κρήτη. Ο capt. Sergii Nevecheria με προϋπηρεσία 40 ετών στη θάλασσα, εκ των οποίων τα 25 ως πλοίαρχος δεν έχει, σύμφωνα με το δελτίο τύπου της εταιρείας, ποτέ στο παρελθόν κατηγορηθεί για οποιαδήποτε παράνομη ενέργεια.

Οι ελληνικές αρχές ισχυρίζονται ότι ο capt. Necheria δεν ενημέρωσε για το φορτίο του πλοίου που διέπεται από τους κανονισμούς του ΙΜΟ και υποστηρίζουν ότι το φορτίο που περιλάμβανε εκρηκτικές ύλες για χρήση σε εξορύξεις, καθώς επίσης φυσίγγια κυνηγετικών όπλων και όπλων αναψυχής, με προορισμό λιμάνι στο Σουδάν, παραβίαζε τις διεθνείς κυρώσεις που έχουν επιβληθεί από τα Ηνωμένα Έθνη και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ναυτικής Ασφάλειας EMSA (European Maritime Safety Agency), για τη μεταφορά φορτίων που διέπονται από τους κανονισμούς του ΙΜΟ, πρέπει να ενημερώνονται οι Υπηρεσίες Κυκλοφορίας Σκαφών VTS (Vessel Traffic Services). Το φορτηγό πλοίο Mekong Spirit διαθέτει, σύμφωνα και πάλι με το δελτίο τύπου της εταιρείας, όλα τα υποχρεωτικά συστήματα αναφοράς και συμμορφώνεται πλήρως με τις υποχρεώσεις υποβολής εκθέσεων. Η εταιρεία ωστόσο ισχυρίζεται ότι στη διαδρομή του πλοίου από το λιμάνι της Σμύρνης μέχρι το σημείο που η πορεία διακόπηκε από την Ελληνική Ακτοφυλακή, δεν υπήρχε κανένα σημείο VTS και επιπλέον το πλοίο δεν έκανε στάση σε κανένα ελληνικό λιμάνι. Κατά συνέπεια δεν υπήρχε νομική ή λογική υποχρέωση ενημέρωσης (των ελληνικών αρχών).

Kατά το δελτίο τύπου της εταιρείας το φορτίο που προοριζόταν για το λιμάνι του Σουδάν, αποτελούσε μέρος νόμιμης εμπορικής συναλλαγής μεταξύ εταιρειών που λειτουργούν νόμιμα στην Τουρκία και το Σουδάν και καμία από αυτές τις εταιρείες δεν βρίσκεται υπό περιορισμό και δεν περιλαμβάνεται σε καμία λίστα κυρώσεων. Η Lumar έχει υποβάλει τα εταιρικά έγγραφα, τα πιστοποιητικά τελικού χρήστη καθώς και τις άδειες εισαγωγής στις δικαστικές αρχές, τόσο για τον φορτωτή στην Τουρκία όσο και για τον παραλήπτη στο Σουδάν.

Η κα Valentina Nevecheria, σύζυγος του καπετάνιου, εκφράζει την έντονη ανησυχία για το σύζυγό της:

“Ο σύζυγός μου έχοντας μόλις αναλάβει το πλοίο κατά τη διέλευσή του από τα ελληνικά νησιά βρέθηκε στη φυλακή περιμένοντας μια δίκη που θα μπορούσε να διαρκέσει πολλούς μήνες” δηλώνει η κα Valentina Nevecheria. “Ο σύζυγός μου αισθάνεται υπερήφανος για την υπηρεσία του ως πλοίαρχος, στα πλοία που έχει αναλάβει. Δε θα έκανε ποτέ καμία ενέργεια που θα μπορούσε να βλάψει οποιονδήποτε… Αυτή η εξέλιξη είναι παράλογη – ο σύζυγός μου βρίσκεται στη φυλακή επειδή έκανε τη δουλειά του. Πρόκειται για τεράστια αδικία”.

Ο κ. Boris Lunoff, εκπρόσωπος της Lumar SA, δήλωσε στο ίδιο δελτίο τύπου:

‘’Το πλοίο ναυλώθηκε από την εταιρεία Varamar. Διαθέτουμε όλα τα απαραίτητα έγγραφα και τις άδειες για την εισαγωγή του φορτίου τους. Έχουμε συνεργαστεί πλήρως με τις ελληνικές αρχές και έχουμε παράσχει όλα τα σχετικά δηλωτικά φορτίου, προκειμένου να αποδείξουμε ότι το φορτίο του πλοίου που περιλάμβανε εκρηκτικές ύλες εξόρυξης και φυσίγγια κυνηγετικών όπλων προορίζονταν για αστική χρήση, ότι συμμορφώνονταν πλήρως με όλους τους σχετικούς κανονισμούς και ότι δεν εμπίπτουν στις κυρώσεις των Ηνωμένων Εθνών και της ΕΕ.’’

Πλοίαρχος Mekong Spirit

‘’Ο πλοίαρχος μας Sergii Nevecheria κρατείται από τις 23 Μαΐου και εργαζόμαστε προκειμένου να εξασφαλίσουμε την απελευθέρωσή του. Ωστόσο το γεγονός ότι μέχρι σήμερα δεν έχουμε δει καμία πρόοδο, μας οδηγεί στην απόφαση να δημοσιοποιήσουμε την υπόθεση προκειμένου να ευαισθητοποιήσουμε την κοινή γνώμη. Απευθύνουμε έκκληση στις ελληνικές αρχές να απελευθερώσουν τον πλοίαρχο Nevecheria, χωρίς περαιτέρω καθυστέρηση, ώστε να μπορέσει να μεταβεί στο πλοίο με το πλήρωμά του ή τουλάχιστον να του επιβληθεί κατ’ οίκον περιορισμός.’’

Η Lumar SA είναι ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα στην Ελβετία. Τα εμπορικά γραφεία της βρίσκονται στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, ενώ η τεχνική υποστήριξη, το ναυτιλιακό γραφείο και τα γραφεία πληρώματος βρίσκονται στο Ταλίν της Εσθονίας. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1994 και δραστηριοποιήθηκε στη θαλάσσια μεταφορά φορτίων αλουμινίου και μη σιδηρούχων μετάλλων μεταξύ των χωρών της Βαλτικής. Σήμερα η Lumar διαχειρίζεται στόλο δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (χωρητικότητας 1000 TEU) και δύο φορτηγά πλοία.

Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χωρητικότητας 12,380 dwt “Mekong Spirit”, που κατασκευάστηκε το 1996 και είναι καταχωρημένο στο νηολόγιο της Μάλτας, παραμένει υπό κράτηση στη ναυτική βάση της Κρήτης, μαζί με το φορτίο και το 16μελές πλήρωμα που βρίσκεται υπό περιορισμό επί του σκάφους.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.