
Την έντονη ανησυχία της εκφράζει η Ένωση των Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (ECSA) σχετικά με την αυξανόμενη παρουσία πειρατών, τις ένοπλες επιθέσεις και την ομηρεία ναυτικών προς απόκτηση λύτρων, που λαμβάνει χώρα στον Κόλπο της Γουϊνέας, ιδιαίτερα στη Νιγηρία.
Όπως προκύπτει από την τελευταία έκθεση για την πειρατεία του International Maritime Bureau (IMB), μέσα στους τρεις πρώτους μήνες του 2017 έχουν καταληφθεί σε παγκόσμιο επίπεδο 33 πλοία. Την ίδια περίοδο, 27 ναυτικοί έχουν πέσει θύματα ομηρείας με στόχο την απόκτηση λύτρων. Έχει ενδιαφέρον ότι το 63% των περιστατικών αυτών αφορά τον Κόλπο της Γουϊνέας.
Το Περιβαλλοντικό Συμβούλιο της Ε.Ε. αναγνώρισε πρόσφατα την προβληματική κατάσταση που υπάρχει στον Κόλπο της Γουϊνέας και υπογράμμισε την ανάγκη οι κρατικοί φορείς της χώρας να υιοθετήσουν νομικές ενέργειες για να αντιμετωπιστούν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων. Το Συμβούλιο επίσης χαιρέτισε τις διμερείς πρωτοβουλίες των κρατών μελών της Ε.Ε. στην περιοχή και υποστήριξε την ανάγκη για το συντονισμό των πρωτοβουλιών αυτών.
Ο κ. Patrick Verhoeven, Γενικός Γραμματέας της ECSA, ανέφερε ότι «τα συνεχιζόμενα προβλήματα στον Κόλπο της Γουϊνέας δημιουργούν έντονες ανησυχίες για την ασφάλεια των ναυτικών που βρίσκονται εν πλω στην περιοχή αυτή. Η έλλειψη θαλάσσιας ασφάλειας διαταράσσει την διεξαγωγή του θαλάσσιου εμπορίου επιφέροντας παράλληλα αρνητικές επιπτώσεις στα λιμάνια. Επιπλέον τα αυξημένα επίπεδα ασφάλειας σε ένα λιμάνι προκαλούν αύξηση στα κόστη εισαγωγών και εξαγωγών και θέτουν τις θέσεις εργασίας σε κίνδυνο».
Από την μεριά της η ECSA προτείνει μέτρα με στόχο την βελτίωση της ασφάλειας στον Κόλπο της Γουϊνέας, τα οποία περιλαμβάνουν: 1) Την κατάλληλη προστασία της θαλάσσιας περιοχής από τα παράκτια κράτη, 2) Την διερεύνηση της δυνατότητας χρήσης ιδιωτικών εταιρειών ασφαλείας από τους πλοιοκτήτες, 3) Την ποινική δίωξη των περιστατικών πειρατείας και ένοπλης ληστείας και 4) Την καθιέρωση αποτελεσματικών δικαστικών συστημάτων, σωστού συντονισμού των μέσων επιβολής του νόμου και ενός αποδοτικού συστήματος καταγραφής ατυχημάτων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/COMMANDER IN CHIEF-ROK FLEET
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ