
Την έξοδο της ναυπηγοεπισκευής από το μαρασμό, σηματοδοτεί η έναρξη λειτουργίας της «Πλωτής Δεξαμενής Πειραιάς 1», του ΟΛΠ, στο Πέραμα, σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Ο κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής ανέφερε χαρακτηριστικά: «Έπειτα από δέκα και πλέον χρόνια εγκληματικών λαθών, που ουσιαστικά αφαίρεσαν από τη χώρα την τεράστια δυνατότητα να διαθέτει σύγχρονη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, που να συμβάλλει στην ανάπτυξη της χώρας και μετά τη συμφωνία της Ελληνικής Κυβέρνησης και της Cosco, για την ανάπτυξη του Λιμανιού στον Πειραιά, μια από τις δεσμεύσεις της σύμβασης είναι και η προσπάθεια ανάπτυξης της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης. Αυτή η δέσμευση υλοποιείται.
Η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνεργασία και με τα συναρμόδια υπουργεία, εκπονούμε ένα συνολικό αφήγημα που ξεκινάει από την εκπαίδευση, την αναβάθμιση της εκπαίδευσης, στο χώρο της ναυτιλίας και φτάνει στην ανάπτυξη του λιμανιού ως ένα μεγάλο ναυτιλιακό κέντρο. Αυτή είναι η φιλοδοξία μας και ο στόχος μας.
Στην πρώτη συνάντηση που είχαμε με την Cosco, ζητήσαμε προκριματικά να ξεκινήσουν οι επενδύσεις που αφορούν τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Σήμερα είμαστε εδώ, μάρτυρες της ολοκλήρωσης της πρώτης φάσης της προσπάθειας εκτεταμένων επισκευών στις τέσσερις δεξαμενές, που βάζουν τις βάσεις για τη νέα προσπάθεια στο χώρο αυτό. Η δέσμευση, ώστε το πολύ μέχρι τέλους του χρόνου, να έχουμε μια ακόμα έτοιμη δεξαμενή, την 80.000 τόνων, θα προσθέσει τη δυνατότητα νέων δραστηριοτήτων εργασιακών στο συγκεκριμένο χώρο. Η προσπάθεια θα ολοκληρωθεί με την πολύ μεγάλη δεξαμενή των 350.000 τόνων. Με το ίδιο ενδιαφέρον προσπαθούμε να αποδεσμεύσουμε τη μεγάλη μάνα των ναυπηγείων της Ελλάδας, που ήταν ο Σκαραμαγκάς. Προσπαθούμε με κάθε τρόπο να απελευθερώσουμε από διάφορες δουλείες αυτό το κύτταρο, που μπορεί να δημιουργήσει νέα ώθηση στον τομέα της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.
Η ίδια προσπάθεια έχει εκδηλωθεί και σε ό,τι αφορά τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Νεωρίου, αλλά δεν σταματάμε εκεί. Προσπαθούμε να ενεργοποιήσουμε μικρά ναυπηγεία σε ολόκληρη τη χώρα για την κατασκευή παραδοσιακών σκαφών, γιατί η χώρα πρέπει να έχει δημιουργικό παρόν σε όλους αυτούς τους τομείς, που έχουν να κάνουν με την επισκευή μικρών, μεσαίων και μεγάλων πλοίων.
Θέλω να τονίσω ότι οι εργασιακές σχέσεις πρέπει να κρατηθούν σε επίπεδο αμοιβαίων σεβασμών των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των εργαζομένων, με στόχο την παραγωγική συνεργασία. Η Ναυπηγοεπισκευή είναι ένας τομέας που μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη μέσα από την εργασιακή ειρήνη.
Θέλω να διαβεβαιώσω ότι το Υπουργείο είναι ανοιχτό στα πλαίσια μιας αμοιβαίας συνεννόησης και συνεργασίας του ελληνικού δημοσίου με την Cosco. Είμαστε διατεθειμένοι να συμβάλλουμε στην απελευθέρωση προβλημάτων που προκύπτουν στην προσπάθεια ανάπτυξης των επενδύσεων της Cosco στο λιμάνι, αλλά και αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου.
Σ’ ένα τέτοιο πνεύμα είμαι βέβαιος ότι τα αποτελέσματα θα είναι πάντα θετικά, όταν και από τις δύο πλευρές υπάρχει αμοιβαία συνεννόηση και αμοιβαία κατανόηση. Με αυτές τις σκέψεις θέλω να ευχαριστήσω για την πρόσκληση και θέλω να διαβεβαιώσω ότι η σχέση θα είναι σταθερή και παραγωγική ανάμεσά μας».
Φωτό: hcg.gr, Γιώργος Χριστάκης
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ