
To London P&I Club ήταν σήμερα από τα πρώτα που ενημέρωσαν τα μέλη τους σχετικά με την κατάσταση στο Κατάρ και τις επιπτώσεις του εμπάργκο για τη διεθνή ναυτιλία. Το Club μετά από ενημερώσεις από τοπικούς ανταποκριτές και ναυτικούς πράκτορες στον Αραβικό Κόλπο, ενημέρωσε τα μέλη του για τις ακόλουθες αποφάσεις που γνωστοποίησαν τα υπουργεία Εξωτερικών και Μεταφορών 4 κρατών:
Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Στο λιμάνι του Jebel Ali δεν θα επιτρέπεται η είσοδος ή ο απόπλους πλοίων ανεξαρτήτως χωρητικότητας, από και προς το Κατάρ.
Στο λιμάνι της Fujairah μετά από σχετική ανακοίνωση (αριθ. 224 της 5ης Ιουνίου 2017), τα πλοία που φέρουν σημαία του Κατάρ αλλά και όλα τα εμπορικά πλοία που πλέουν προς ή αποπλέουν από τα λιμάνια του Κατάρ δεν επιτρέπεται να καλούν τόσο στο λιμάνι της Fujairah όσο και στο Fujairah Offshore Anchorage.
Σαουδική Αραβία
Οι αρμόδιες Αρχές της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσαν σήμερα σε όλους τους ναυτικούς πράκτορες να μην επιτρέπουν καμία εργασία σε πλοία νηολογημένα στο Κατάρ ή σε πλοία που ανήκουν σε εταιρείες ή φυσικά πρόσωπα του Κατάρ. Η απαγόρευση εργασιών συμπεριλαμβάνει τους εθνικούς λιμένες και την αναστολή οποιασδήποτε φορτοεκφόρτωσης, οποιουδήποτε αγαθού με χώρα προέλευσης το Κατάρ. Η απαγόρευση ισχύει για όλα τα λιμάνια της Σαουδικής Αραβίας.
Μπαχρέιν
Το Υπουργείο Μεταφορών και Τηλεπικοινωνιών στη Μανάμα εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι η ελεύθερη ναυσιπλοΐα και οι θαλάσσιες συγκοινωνίες από τα λιμάνια του Μπαχρέιν και τα χωρικά ύδατα της χώρας προς το Κατάρ θα ανασταλούν από τις 6 Ιουνίου 2017.
Αίγυπτος
Δεν υπάρχει ακόμα σαφής ενημέρωση σχετικά με τη διπλωματική στάση στο Κάιρο για τα πλοία που είναι νηολογημένα στο Κατάρ, αλλά ενδέχεται να υπάρξουν σύντομα περιορισμοί ή και κυρώσεις από το αιγυπτιακό υπουργείο Εξωτερικών. Ωστόσο, έχουν ανακύψει ήδη προβλήματα από την διακοπή των αεροπορικών συνδέσεων μεταξύ των δύο κρατών. Σχετικά με το ενδεχόμενο ‘κλεισίματος’ της διώρυγας του Σουέζ για τα εμπορικά πλοία του Κατάρ, δεν προβλέπεται σύμφωνα με το διεθνές αλλά και το εθνικό δίκαιο μια τέτοια έκβαση, αφού οι δύο χώρες δεν έχουν κηρύξει κατάσταση πολέμου ή επίσημη σύρραξη μεταξύ τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ