Διαλύσεις πλοίων: παρά την προσφορά πλοίων μειωμένος είναι ο αριθμός κλεισιμάτων

Διαλύσεις πλοίων: παρά την προσφορά πλοίων μειωμένος είναι ο αριθμός κλεισιμάτων

84
Διαλύσεις πλοίων: παρά την προσφορά πλοίων μειωμένος είναι ο αριθμός κλεισιμάτων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Παρά το γεγονός ότι η προσφορά πλοίων συνεχίζει και είναι σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα, κυρίως σε Containers, η απόσταση στις τιμές μεταξύ αυτών που ζητούν οι Cash Buyers και αυτές που προσφέρουν οι End Buyers – η διαφορά εκτιμάται στα $ 10 – $15/LDT – είχε σαν αποτέλεσμα το μειωμένο αριθμό κλεισιμάτων την προηγούμενη εβδομάδα ενώ η ζήτηση συνεχίζει να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα.
H Ινδία, έπειτα από ένα αγοραστικό ράλι 2 εβδομάδων όπου έκλεισε τον μεγαλύτερο αριθμό Containers έβαλε φρένο την προηγούμενη εβδομάδα καθώς οι εγχώριες τιμές του σιδήρου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μειώθηκαν κατά $ 22/LDT. Παρ’ όλα αυτά το αγοραστικό ενδιαφέρον είναι αρκετά έντονο και η πτώση της ζήτησης λόγω των τιμών του σιδήρου εικάζεται ότι θα είναι προσωρινή και η Ινδία θα πρωταγωνιστήσει και πάλι στις αγορές λίαν συντόμως.
Το Μπαγκλαντές, ενώ επιδεικνύει αγοραστικό ενδιαφέρον έμεινε ουσιαστικά άπραγο την προηγούμενη εβδομάδα, κυρίως σε Containers και Panamax Bulkers, καθώς το ενδιαφέρον του είναι σε PCCs και Capes.
Το Πακιστάν, τελικά άρχισε να βελτιώνει τις προσφερόμενες τιμές πλησιάζοντας τα επίπεδα του ανταγωνισμού αλλά συνεχίζει να παραμένει ιδιαίτερα επιφυλακτικό στο να προσφέρει λόγω της μεταβλητότητας της αγοράς.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 502,166 DWT περίπου, εκ των οποίων το 62% (311,059 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 18% (90,986 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 20% (100,121 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 190 – $ 200 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.