
H Ιορδανία και το Ισραήλ υπέγραψαν συμφωνία που επιτρέπει στην Εθνική Επιχείρηση Ηλεκτρισμού της Ιορδανίας την αγορά φυσικού αερίου από το οικόπεδο Leviathan του Ισραήλ. Η είδηση, που κάνει τον γύρο του κόσμου και προκαλεί εκνευρισμό στη Μέση Ανατολή και στις χώρες του Αραβικού Κόλπου, μεταδόθηκε από την ισραηλινή δημόσια ραδιοφωνία τη Δευτέρα.
Με αυτή τη συμφωνία, το Ισραήλ θα προμηθεύσει την Ιορδανία με περίπου 45 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου – συνολικής αξίας 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ – κατά τα επόμενα 15 χρόνια, ενώ σε δήλωση τη Δευτέρα, η ιορδανική εταιρεία φυσικού αερίου επιβεβαίωσε ότι είχε υπογράψει συμφωνία με την αμερικανική Noble Energy για την προμήθεια περίπου το 40 % των αναγκών της σε φυσικό αέριο από το οικόπεδο Leviathan.
Ο αναπληρωτής πρωθυπουργός Οικονομικών Υποθέσεων Jawad al-Anani είχε περιγράψει πρόσφατα σε διεθνή ΜΜΕ το ισραηλινό φυσικό αέριο ως μία από τις λιγότερο δαπανηρές εναλλακτικές λύσεις που μελετούσε η ιορδανική κυβέρνηση ενώ η απόφαση φαίνεται να ενισχύει τις προσπάθειες της Ουάσιγκτον αλλά και του Αμμάν για αποκατάσταση της ειρηνευτικής διαδικασίας στην περιοχή και τη βελτίωση των ισραηλινό- ιορδανικών σχέσεων μέσω της εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων στη Μεσόγειο.
Η συμφωνία έρχεται παρά την ευρεία αποδοκιμασία όχι μόνο στις υπόλοιπες αραβικές χώρες αλλά και εντός της Ιορδανίας. Τα τελευταία δύο χρόνια υπήρξαν μια σειρά από λαϊκές διαδηλώσεις στο Αμμάν κατά της προτεινόμενης εισαγωγής του φυσικού αερίου από το γειτονικό κράτος, γεγονός που αγνοήθηκε από το παλάτι στο Αμμάν τόσο για οικονομικούς λόγους όσο και για διπλωματικούς λόγους αφού ως γνωστόν οι Χασιμίτες βασιλείς είναι φιλικά προσκείμενοι προς τη Δύση και τις ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ