
Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου συνάντηση των Επιτροπών για την τεχνική προετοιμασία ενός -σημαντικού για την ανάπτυξη του Έβρου- έργου, την ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου – Σβίλεγκραντ – Μπουργκάς.
Το έργο έχει χαρακτηριστεί ως έργο συνδυασμένων μεταφορών μαζί με έργα οδοποιίας και αναβάθμισης λιμένων. Με την ολοκλήρωση του έργου δεν θα αναβαθμιστεί μόνο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αλλά και το Πύθιο και το Ορμένιο, ως πύλες φορτίων από την Τουρκία και τη Βουλγαρία για την εισαγωγή και εξαγωγή προϊόντων από και προς τη Μαύρη Θάλασσα.
Η σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης -στην ουσία αναβαθμίζεται μια γραμμή που συνδέει την Αλεξανδρούπολη με το Μπουργκάς στη Βουλγαρία- με το σιδηροδρομικό δίκτυο θα λειτουργήσει σαν εναλλακτικό πέρασμα των προϊόντων, παρακάμπτοντας την θαλάσσια μεταφορά μέσω Βοσπόρου και μειώνοντας το χρόνο διαδρομής από 2 – 2,5 ημέρες σήμερα, σε περίπου 6 ώρες.
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα και πιο στρατηγικά σιδηροδρομικά έργα της χώρας. Ουσιαστικά είναι έργο ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης της μονής γραμμής 180χλμ εκτός από ένα τμήμα 9χλμ που περιλαμβάνει ανύψωση γραμμής.
Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν στη σύσταση κοινής ομάδας εργασίας με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τη συγκέντρωση όλων των τεχνικών στοιχείων του έργου, έτσι ώστε περί τα τέλη Νοεμβρίου να πραγματοποιηθεί η δεύτερη συνάντηση των επιτροπών στο Μπουργκάς και το τελικό κοινό πόρισμα να υποβληθεί στους δύο Υπουργούς Μεταφορών (Ελλάδας και Βουλγαρίας) για την υποβολή ένταξης του έργου στο πακέτο Γιουνκέρ.
Στην Ελληνική Εθνική Επιτροπή συμμετείχαν, ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΑ Χρήστος Δούκας και ο Τεχνικός Προϊστάμενος του Οργανισμού Χρήστος Γκαζέπης.
Φωτό: ola-sa.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ