
Το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π.) συνεδρίασε την Πέμπτη 28 Ιουλίου 2016 υπό τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη και ενέκρινε την εισήγηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θ. Δρίτσα σχετικά με το νέο πιλοτικό πρόγραμμα για την υδροδότηση των άνυδρων νησιών του Αιγαίου, το οποίο εκτιμάται ότι θα εξασφαλίσει επάρκεια υδατικών πόρων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και παράλληλα θα συμβάλλει σε σημαντικές εξοικονομήσεις για το δημόσιο.
Στο πλαίσιο αυτό η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής προκήρυξε δύο δημόσιους διεθνείς μειοδοτικούς διαγωνισμούς στα νησιά Πάτμο, Αρκιούς και Καστελλόριζο για την ανάδειξη αναδόχου επεξεργασίας θαλασσινού νερού από μονάδες αφαλάτωσης (περιλαμβάνονται η κατασκευή και η ολοκλήρωση συνοδών έργων, η αδειοδότηση, η συντήρηση κλπ) για πέντε έτη, με δυνατότητα πενταετούς ανανέωσης.
Το νέο πιλοτικό πρόγραμμα για την υδροδότηση των νησιών:
Α) Βάζει τέλος στην αναχρονιστική και κατεστημένη πρακτική της μεταφοράς νερού με υδροφόρα πλοία αλλά και σε ένα καθεστώς που ευνοούσε αδιαφανείς διαδικασίες.
Β) Εξασφαλίζει επάρκεια υδατικών πόρων για τα νησιά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ενισχύοντας τις αναπτυξιακές τους δυνατότητες τόσο στον πρωτογενή τομέα όσο και στον τουρισμό.
Γ) Μειώνει δραστικά το ύψος της κρατικής επιχορήγησης. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μέχρι σήμερα η μεταφορά νερού κόστιζε 10,30 ευρώ ανά κυβικό μέτρο, πλέον ΦΠΑ, ενώ μετά τον διαγωνισμό για τα νησιά Πάτμο και Αρκιούς το κόστος παραγωγής πόσιμου νερού δεν θα ξεπερνά τα 0,64 ευρώ ανά κυβικό μέτρο, πλέον ΦΠΑ.
Μετά την ολοκλήρωση του πιλοτικού αυτού προγράμματος θα αξιολογηθούν τα αποτελέσματα και θα μελετηθεί η διαδικασία για την προκήρυξη δημόσιου διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού για όλα τα υπόλοιπα άνυδρα νησιά, έπειτα από προγραμματικές συμβάσεις με τους Δήμους.
Παράλληλα το ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π. αποφάσισε να διερευνηθούν και εναλλακτικές δυνατότητες υδροδότησης των άνυδρων νησιών των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου, αξιοποιώντας και σχετικές επιστημονικές μελέτες, προκειμένου στο τέλος να επιλεγούν οι βέλτιστες λύσεις για τις τοπικές κοινωνίες με την πλέον ορθολογική αξιοποίηση των δημόσιων πόρων.
Φωτο: ΑΠΕ/ ΜΠΕ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΥΡΩΝΑ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ