
Tο κουφάρι του πλοίου «Παναγιώτης», που βρίσκεται στην παραλία του Αγίου Γεωργίου στην Ζάκυνθο, μετέτρεψε μία σχετικά άγνωστη παραλία του νησιού σε μία από τις πλέον γνωστές και πολυφωτογραφημένες παραλίες του κόσμου, η οποία πήρε το όνομα «Ναυάγιο».
Σήμερα, 34 χρόνια μετά την προσάραξή του στην ακτή, με ένα φορτίο τσιγάρων αμφιλεγόμενης νομιμότητας, το τσιγαράδικο «Παναγιώτης» εκπέμπει ένα ισχυρό σήμα SOS προς τις αρμόδιες κρατικές αρχές για να μπορέσει να επιζήσει και να συνεχίσει να αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα τουριστικά αξιοθέατα της Ζακύνθου.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η Επιτροπή Τουρισμού του Δήμου Ζακύνθου μαζί με μία ομάδα καθηγητών από το Τ.Ε.Ι. Ιονίων Νήσων Ζακύνθου και συγκεκριμένα από το Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος πήραν την πρωτοβουλία να διασώσουν το κουφάρι του πλοίου από την ολική καταστροφή, να το συντηρήσουν και να τον παραδώσουν σε καλύτερη κατάσταση στους Έλληνες αλλά και ξένους επισκέπτες του.
Να σημειωθεί ότι το αρχικό πόρισμα της επταμελούς επιστημονικής ομάδας κάνει λόγο για αλλεπάλληλα στρώματα ποικίλων προϊόντων διάβρωσης, σημεία θραύσης, απολεσθέντα τμήματα, ρηγματώσεις, πορώδεις ανοιχτές κοιλότητες και γενικότερα μια συνεχόμενη αποκόλληση τμημάτων.
Στο πόρισμα επίσης αναφέρεται ότι οι ισχυροί άνεμοι, που μεταφέρουν άμμο τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό τμήμα του πλοίου, έχουν προκαλέσει μηχανική τριβή και φθορά, ενώ η αλατονέφωση έχει διαβρώσει περαιτέρω χημικά την επιφάνεια και τις χρωστικές στο εξωτερικό κέλυφος του πλοίου.
Φωτό: flickr.com/daydreamcatcher2001
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ