
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Αναζωπύρωση της αγοράς είχαμε το τελευταίο διάστημα, κυρίως σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και ιδιαίτερα σε Capes και Panamax, καθώς η πτώση της ναυλαγοράς δεν έχει αφήσει άλλη επιλογή στους πλοιοκτήτες παρά το γεγονός ότι οι προσφερόμενες τιμές έχουν μειωθεί κατά 50% σε διάρκεια ενός χρόνου περίπου. Παρά το γεγονός ότι οι τιμές έχουν διορθώσει δραματικά, εικάζεται ότι υπάρχει ακόμη περιθώριο περαιτέρω διόρθωσης όχι μόνο λόγω της υπέρ-προσφοράς αλλά γιατί παράλληλα έχει μειωθεί και ο αριθμός των διαλυτηρίων που είναι σε λειτουργία ενώ ταυτόχρονα συνεχίζεται η αθρόα εισαγωγή σιδήρου από την Κίνα.
Στην Ινδία, οι τιμές του σιδήρου μέσα σε μία εβδομάδα έχασαν $ 32/LDT κατατάσσοντας την Ινδία στην τελευταία θέση από πλευράς προσφερόμενων τιμών, έχοντας σαν αποτέλεσμα οι End Buyers να αρχίσουν να απέχουν από την αγορά υπό τον φόβο ότι οι τιμές θα πέσουν και άλλο ενώ παράλληλα αυξάνεται και ο κίνδυνος των επαναδιαπραγματεύσεων.
Το Μπαγκλαντές, τις τελευταίες 2 εβδομάδες του προηγούμενο έτους επέδειξε έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον και συνεχίζει με αυτό το ρυθμό, εκμεταλλευόμενο τις χαμηλές τιμές που επικρατούν και παρά το γεγονός ότι αρκετά από τα διαλυτήρια έχουν αρχίσει και γεμίζουν.
Το Πακιστάν, ενώ ήταν έτοιμο να επιστρέψει στην αγορά, θορυβήθηκε από την πτώση των τιμών του σιδήρου στην Ινδία με αποτέλεσμα ενώ υπάρχει ζήτηση οι End Buyers μείωσαν τις προσφερόμενες τιμές και απέχουν από την αγορά αναμένοντας τις εξελίξεις.
Στην Κίνα, η γνωστή λογική των κρατικών επιδοτήσεων κρατά την αγορά απασχολημένη μην αφήνοντας περιθώρια για αύξηση των τιμών και ανταγωνισμού με τις ανωτέρω αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,181,309 DWT περίπου, εκ των οποίων το 90,5% (1,066,457 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 9,5% (113,852 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 265 – $ 295 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ