
Σύμφωνα με τα ανακοινωθέντα στοιχεία της Petrofin Research, το 2015 ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα μειώθηκε κατά περίπου 3% σε σχέση με το 2014 και από τις 668 έπεσε στις 648, ενώ η μείωση είναι ακόμα μεγαλύτερη εάν κανείς προχωρήσει σε σύγκριση με το έτος 1998, οπότε και είχαν καταγραφεί συνολικά 926 εταιρείες.
Βέβαια, συνολικά κατά τη διάρκεια του 2015 το μέγεθος του ελληνικού στόλου αυξήθηκε και ανήλθε στους 328,2 εκατ. τόνους (από τους 303,5 το 2014), ενώ μειώθηκε σημαντικά και η μέση ηλικία των πλοίων καθιστώντας τον ελληνικό στόλο έναν από τους πιο σύγχρονους και νεότερους στον κόσμο.
Σήμερα ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικών συμφερόντων στόλου ανέρχεται σε μόλις 12,7 χρόνια, έναντι 13,25 το 2014 και 14 το 2013. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι τα πλοία με μέσο όρο ηλικίας έως 9 έτη, αυξήθηκαν από τους 124 εκατομμύρια τόνους το 2014 στους 154,3 εκατομμύρια τόνους το 2015. Από την άλλη τα πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών μειώθηκαν σε 231 από 411 που είχαν καταγραφεί το 2011.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται στόλους με περισσότερα από 25 πλοία, αυξήθηκαν κατά μία σε σχέση με το 2014 και ανέρχονται πλέον σε 41, ενώ το 2013 ήταν 35. Οι εταιρείες αυτές ελέγχουν το 58,38% τη ελληνικής χωρητικότητας και έχουν προχωρήσει σε εκσυγχρονισμό του στόλου τους με νέες ναυπηγήσεις.
Από την άλλη μείωση παρατηρείται στις μικρότερου μεγέθους εταιρείες, που ελέγχουν λιγότερα των τεσσάρων πλοία. Συγκεκριμένα οι μικρές εταιρείες ενώ το 2011 αριθμούσαν 350, το 2015 έφθασαν τις 262, μία μείωση που αγγίζει το 25%. Μάλιστα σύμφωνα με την Petrofin Research-Greek shipping Companies για το 2016 αναμένεται νέα μείωση του αριθμού των μικρών εταιρειών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ