
Taking place in Oslo from 2nd to 5th June, Nor-Shipping is one of the world’s most important trade fairs for the maritime industry. In Norway, Hamburg-based Becker Marine Systems will be presenting its 1,000th Becker Mewis Duct®.
At the time of the trade fair, the use of all ducts previously delivered will have lowered CO2 by more than 1.4 million tonnes. The Becker Mewis Duct® has not been a successful product for Becker Marine Systems alone. It is also contributing towards the global objective of enhanced sustainability in the shipping industry.
The Becker Twisted Fin® is also being presented at the trade fair. Becker Marine Systems recently received new orders for 20 of these nozzles that are also energy saving devices. The expertise of the global market leader for high-performance rudders with manoeuvring systems is underscored by the current order for the largest fin rudder in the world measuring 78.5 square metres. It will provide a 19,200 TEU container ship optimal manoeuvring capabilities, even at a length of 400 metres and a width of just under 60 metres.
In addition to rudder and energy-saving solutions, Becker Marine Systems’ business areas also include the external supply of power (“cold ironing”) based on liquefied natural gas (LNG) to ships lying at port. The LNG Hybrid Barge will begin supplying power to cruise ships at the Port of Hamburg. In future, Becker Marine Systems would like to offer this environmentally-friendly LNG technology not only to cruise ships, but to container ships, bulkers and tankers as well.
Becker Marine Systems’ booth at Nor-Shipping in Oslo will be located in the German Pavilion in Hall C (booth C01-01e). This is where, among other things, at 4 pm on Thursday, 4th June the 1,000th Becker Mewis Duct® is being celebrated at a press conference being held outside the entry area to the trade fair. And to illustrate the environmental aspect, this milestone duct will be painted green.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ