
Με αφορμή χτεσινή ανακοίνωση του πρώην ΥΝΑ, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Αιγαίου αρμόδιος για θέματα Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η εικονική πραγματικότητα, την οποία επίμονα επιχειρεί να δημιουργήσει ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σχετικά με τα έργα και τις ημέρες των κυβερνήσεων ΝΔ – ΠΑΣΟΚ στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, πρέπει να τελειώσει. Στην κενή πολιτικού περιεχομένου, αλλά αριθμολάγνα χτεσινή ανακοίνωσή του, παραθέτουμε την αλήθεια με αριθμούς:
*για δαπάνες της κατηγορίας 0540 “Υγειονομικής περίθαλψης προσωπικού Λ.Σ. και μελών οικογενειών τους” προβλέφθηκαν και κατανεμήθηκαν στον προϋπολογισμό έτους 2015 πιστώσεις ύψους 2.835.000 ευρώ, όταν οι εκτιμώμενες ετήσιες δαπάνες εκτιμώνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες σε 4.300.000 ευρώ, δηλ. υπερβαίνουν τις προϋπολογισθείσες κατά 1.465.000 ευρώ.
*ο αλληλόχρεος λογαριασμός ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ προς το Πολεμικό Ναυτικό για την προμήθεια καυσίμων εμφανίζεται χρεωστικός κατά 1.400.000 ευρώ.
*η σύμβαση συντήρησης των εναέριων μέσω ΛΣ – ΕΛ.ΑΚΤ., η οποία έληξε 31-12-2014 δεν μπορούσε να ανανεωθεί επειδή στον προϋπολογισμό έτους 2015 είχαν εγγραφεί πιστώσεις κατά 4.600.000 ΕΥΡΩ μικρότερες από τις απαιτούμενες. Παρ΄ όλα αυτά καταφέραμε και ξεπεράσαμε το πρόβλημα.
*σε 3.367.722,59 ευρώ ανέρχονται οι ληξιπρόθεσμες οφειλές ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ προς φορείς της γενικής κυβέρνησης και σε 2.178.856,21 οι οφειλές ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. προς ιδιώτες. Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζουν οφειλές 355.273,17 ευρώ για καύσιμα – λιπαντικά, 842.000 ευρώ για υγειονομική περίθαλψη ασφαλισμένων δημοσίου, 3.000.000 ευρώ για έξοδα μετακίνησης προσωπικού, 745.000 ευρώ για πληρωμή υποχρεώσεων από μισθώματα κ.α.
*σε 22.000.000 ευρώ/ έτος υπολογίζονται τα ποσά που δεν εισπράχτηκαν για τέλη παραμονής και πλόων και σε 80.000.000 ευρώ/ έτος, αρχής γενομένης το 2014, τα ποσά που δεν εισπράχτηκαν λόγω μη δημιουργίας του μητρώου επαγγελματικών πλοίων αναψυχής.
*6.693.999,00 ευρώ δηλ. 50% του συνολικού τιμήματος, κατεβλήθησαν ως προκαταβολή της Σύμβασης Τ01/2014 για την προμήθεια έξι παράκτιων περιπολικών σκαφών από την Κροατία (!), και έχει παραλειφθεί μόλις ένα (1) μετά τις εκλογές.
*από τις συμβάσεις αξίας 71.000.000 ευρώ, στις οποίες αναφέρεται ο πρώην ΥΝΑ, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, επί της δικής του θητείας παραδόθηκαν υλικά αξίας μόλις 8.581.348 ευρώ.
*7.125.000 ευρώ είναι η αξία των έργων ΕΣΠΑ που απεντάχθηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας του κ. Βαρβιτσιώτη και δυστυχώς αφορούσαν στην αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης.
*κανένα έργο ΕΣΠΑ της περιόδου 2014 -2020 δεν έχει ενταχθεί.
Παρά τα εμφανώς καταστροφικά οικονομικά αποτελέσματα των πολιτικών τους, οι απελθούσες κυβερνήσεις ΝΔ – ΠΑΣΟΚ παριστάνουν ότι δε γνωρίζουν για ποιο λόγο το Λιμενικό Σώμα αντιμετωπίζει δυσκολίες στην αντιμετώπιση της ραγδαίας αύξησης των μεταναστευτικών ροών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ