Απαραίτητος ο στρατηγικός επενδυτής για την υλοποίηση επενδύσεων στη ΝΕΖ

Απαραίτητος ο στρατηγικός επενδυτής για την υλοποίηση επενδύσεων στη ΝΕΖ

94
Απαραίτητος ο στρατηγικός επενδυτής για την υλοποίηση επενδύσεων στη ΝΕΖ

Τον γενικό γραμματέα Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Γιάννη Τόλιο επισκέφτηκαν τα μέλη της «Κοινοπραξίας Τρίτων», Θεόδωρος Πιτσιρίκος, Αθανάσιος Καλαμπόκας και Αλέξανδρος Κορωνάκης στον οποίον δήλωσαν ότι η «είσοδος ιδιώτη στρατηγικού επενδυτή στον ΟΛΠ αποτελεί μονόδρομο για την αναβίωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης».
Όπως τόνισαν τα μέλη, κατά τη διάρκεια της συνάντησής τους, ο στρατηγικός επενδυτής είναι απαραίτητος τόσο για την υλοποίηση επενδύσεων στη ΝΕΖ, που μπορεί να ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ, όσο και για την οργάνωση της επισκευαστής βάσης στα πρότυπα του εξωτερικού ώστε να καταστεί ανταγωνιστική.
Τα μέλη της Κοινοπραξίας υποστήριξαν τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ μέσω της πώλησης μετοχών, αλλά δεν είναι αρνητικοί και στο ενδεχόμενο να επιλεχθεί η μέθοδος της παραχώρησης δραστηριοτήτων. «Και οι δύο περιπτώσεις προϋποθέτουν συμμετοχή επενδυτή (επενδυτών) με εισφορά κεφαλαίων για την ανασυγκρότηση και εκσυγχρονισμό όλων των δραστηριοτήτων», σημείωσαν χαρακτηριστικά.
Πέραν της προφορικής ενημέρωσης παρεδόθησαν στον κ. Γιάννη Τόλιο και οι διαχρονικές ενέργειες και προτάσεις σε ενιαίο Φάκελλο.
Ειδικότερα τα μέλη της κοινοπραξίας «Τρίτων» επεσήμαναν τα ακόλουθα:
1. Η υφιστάμενη κατάσταση της διαρκούς υποβάθμισης και υπολειτουργίας της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος-Δραπετσώνας κλπ. δεν μπορεί να συνεχισθεί.
2. Οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν πληγεί πολύ σοβαρά. Ακόμα και πιο μεγάλες και υγιείς επιχειρήσεις κινδυνεύουν να κλείσουν με απρόβλεπτες συνέπειες στην τοπική κοινωνία.
3. Ειδικά για την Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη η Κοινοπραξία “ΤΡΙΤΩΝ” έχει εκπονήσει σχέδιο ανάπτυξης, το οποίο περιλαμβάνει άμεσες παρεμβάσεις με κόστος 50.000.000,00 ευρώ σε πρώτη φάση, ώστε να γίνει επανεκκίνηση.
4. Επίσης η επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (Εμπορικό Τμήμα) και η εύρυθμη λειτουργία των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Σύρου πρέπει να προωθηθεί άμεσα, διότι η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας αποτελούν αλληλοσυμπληρούμενες μονάδες. Όλες μαζί γίνονται ο μεγαλύτερος πόλος Ναυπήγησης-Επισκευής πλοίων στην Μεσόγειο.
Σε κάθε περίπτωση ο πιθανός επενδυτής πρέπει συμβατικά να αναλάβει την υποχρέωση αναβάθμισης και ανανέωσης των υποδομών της Ζώνης όπως απαιτείται και να παραχωρείται η χρήση σε όλους τους Ναυπηγοεπισκευαστές που πληρούν τις από το νόμο προβλεπόμενες προϋποθέσεις».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.