Η υπόσχεση του κ. Δρίτσα σε επιχειρηματίες- μέλη του Ε.Β.Ε.Π.

Η υπόσχεση του κ. Δρίτσα σε επιχειρηματίες- μέλη του Ε.Β.Ε.Π.

62
Η υπόσχεση του κ. Δρίτσα σε επιχειρηματίες- μέλη του Ε.Β.Ε.Π.

Στην τακτική συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου παραβρέθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Θ. Δρίτσας. Στη διάρκεια της συνεδρίασης ο κ. Δρίτσας ανέλυσε τους στόχους του ΥΝΑ θέτοντας ως μείζονα προτεραιότητα την αντιμετώπιση μιας σειράς ζητημάτων, όπως η  δημιουργία θέσεων εργασίας για τους Έλληνες ναυτικούς, ο τερματισμός της απλήρωτης εργασίας τους, η διενέργεια τεχνικών ελέγχων για την έγκαιρη πρόληψη βλαβών, που αποδρομολογούν πλοία, η επαναλειτουργία γραμμών υψηλής ανάγκης, που για διάφορους λόγους διακόπηκαν, η  αναγκαία  αύξηση της ανταπόδοσης του εφοπλιστικού κεφαλαίου προς την ελληνική κοινωνία, η κατοχύρωση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών της χώρας, η ανάπτυξη της δημόσιας λιμενικής βιομηχανίας, η ένταξη των μεγάλων κυρίως λιμανιών στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, η εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροδότησης των πλοίων, η εξάλειψη των φαινομένων αδιαφανών μονοπωλιακών πρακτικών στο θέμα της διαχείρισης των αποβλήτων των πλοίων, η αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, ο επανασχεδιασμός της ναυτικής εκπαίδευσης και η βελτίωση του πλαισίου για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία.

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ κ. Κορκίδης παρέδωσε στον υπουργό υπόμνημα με τις προτάσεις του Ε.Β.Ε.Π. για την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά και εν γένει της ναυτιλιακής δραστηριότητας οι οποίες συνοψίζονται ως εξής:

  • Να παραμείνει κύριος μέτοχος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, το ελληνικό δημόσιο και μόνο εφόσον βαίνει προς το συμφέρον της εθνικής οικονομίας και της ευρύτερης περιοχής, να παραχωρηθούν δραστηριότητές του.
  • Δημιουργία αυτοτελούς γραφείου εξυπηρέτησης Ε.Β.Ε.Π. στους χώρους, τόσο του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου, όσο και του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας.
  •  Βελτίωση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της ναυτιλίας.
  • Εξυγίανση των ακτοπλοϊκών εταιρειών.
  • Περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας και δημιουργία «homeport» στον Πειραιά.
  •  Αυξημένα κίνητρα για την ανάπτυξη των ναυτιλιακών “cluster”.
  •  Αναβίωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας και της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης.
  • Απρόσκοπτη συνέχιση των ξένων επενδύσεων στο λιμάνι του Πειραιά, με πολλαπλά οφέλη για την ελληνική οικονομία.
  • Απλοποίηση τελωνειακών υπηρεσιών και ενίσχυση συνδυασμένων μεταφορών.
  • Ουσιαστική λειτουργία της ΝΑΥΣΟΛΠ. Σχεδιασμός επαναλειτουργίας της Ν/Ζώνης και κατόπιν συμφωνίας, συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο και συνδιαχείρισή της από τους χρήστες, τους Δήμους και τα Επιμελητήρια της περιοχής.
  •  Νομοθετική ρύθμιση ή ρήτρα, για τη συνέχιση της Ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στους ήδη χαρακτηρισμένους χώρους για διάστημα πενήντα (50) χρόνων.
  • Η λειτουργία των χώρων της Ν/Ζώνης και των Μικρών Ναυπηγείων – Καρνάγιων, να συνεχίσει να εγγυάται την ελεύθερη είσοδο για εργασία στο σύνολο των νόμιμων Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων.
  •  Καμία αλλαγή να μην προκύπτει, χωρίς τη συνεννόηση και σύμφωνη γνώμη των ενώσεων χρηστών, αφού η προτεινόμενη κατεύθυνση είναι η παγκοσμίως συνήθης πρακτική λειτουργίας των λιμένων, όταν το Δημόσιο παραχωρεί λιμενικές δραστηριότητες.
  • Συμμετοχή Ε.Β.Ε.Π. στα θεσμικά όργανα του Ν. 4150/13, του Συμβουλίου Νησιωτικής Πολιτικής.
  •  Δωρεάν εγκατάσταση και λειτουργία της ΔΟΥ Πλοίων Πειραιά στο Ε.Β.Ε.Π.
  •  Ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης.
  • Τα λιμάνια θα πρέπει να αποτελέσουν «στρατηγικούς άξονες ανάπτυξης», ενώ όσες εταιρίες επενδύουν, να δεσμεύονται για τη παροχή πρόσβασης στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
  • Θεσμική συμμετοχή εκπροσώπου του Ε.Β.Ε.Π. στο Δ.Σ. του Ο.Λ.Π..
Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.