
Mε κομμένη την ανάσα παρακολούθησε το σύνολο της ναυτιλιακής οικογένειας την ομιλία του αντιπροσώπου της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Θεόδωρου Δρίτσα κατά την κοπή της πίτας του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΝΕΕ) στο Ίδρυμα Ευγενίδου.
Ο τ. βουλευτής Πειραιά, δεν ανακοίνωσε μεν την πλήρη μελλοντική ναυτιλιακή πολιτική μιας ενδεχόμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αλλά εστιάστηκε σε θέματα που απασχολούν το σύνολο του κλάδου αφήνοντας σαφείς ενδείξεις για τις προθέσεις της Κουμουνδούρου.
Ο κ. Δρίτσας ήταν κατηγορηματικός ότι δεν θα καταργηθεί το υπουργείο ναυτιλίας αλλά ήταν ομιχλώδης ως προς την αναγγελία του κ. Τσίπρα για περιορισμό των υπουργείων και συγχώνευση των «παραγωγικών» υπουργείων της χώρας. Είναι μάλλον βέβαιο ότι θα σχηματισθεί ένα υπερ-υπουργείο ομπρέλα με άγνωστες, όμως αρμοδιότητες, που θα εμπεριέχει ένα αυτοτελές «υπουργείο Ναυτιλίας». Αν και δεν αναφέρθηκε σε πιθανή πλήρη αποστρατικοποίηση του ΥΕΝΑ, τόνισε τη σημασία της ενδυνάμωσής του με πολιτικό προσωπικό το οποίο θα έχει περισσότερες αρμοδιότητες.
Ο κ. Δρίτσας μίλησε για την ίδρυση δημόσιας ακτοπλοϊκής εταιρείας, καθώς η παράταξή του θεωρεί ότι το παρόν πλαίσιο των ιδιωτικών εταιρειών δεν αποδίδει. Αν και ομολόγησε ότι οι επικεφαλής στον ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι δογματικοί κρατικιστές, εντούτοις, επισήμανε ότι μια κυβέρνηση οφείλει να προστατεύει το γενικότερο δημόσιο συμφέρον αλλά και να επενδύει σε δημόσιες επιχειρήσεις, ειδικά σε αγορές και περιοχές όπου η ιδιωτική πρωτοβουλία αδυνατεί ή αδιαφορεί να επενδύσει. Αναφέρθηκε μάλιστα γενικότερα στην αναγκαιότητα διατήρησης του δημοσίου χαρακτήρα και της κρατικής συμμετοχής σε πολλές εταιρείες στο χώρο των μεταφορών και του ευρύτερου δημοσίου συμφέροντος.
Για τα θέματα ναυτεργασίας ο κ. Δρίτσας τόνισε την υψηλή ανεργία στα κατώτερα πληρώματα που πρέπει άμεσα να εξετασθεί και να αποτελέσει προτεραιότητα αντιμετώπισης οποιασδήποτε μελλοντικής κυβέρνησης και υποσχέθηκε την ενδυνάμωση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης. Προβληματίστηκε όμως εάν χρειάζεται η δημόσια ναυτική εκπαίδευση όταν παρατηρείται ανεργία στους ναυτικούς. Ως προς αυτό, ενδιαφέρον είχε η άποψη ενός αναγνώστη των «ΝΧ» ότι με το ίδιο σκεπτικό τα οικονομικά πανεπιστήμια και τα πολυτεχνεία της χώρας από τα οποία αποφοιτούν σήμερα αρκετοί άνεργοι πτυχιούχοι θα έπρεπε να καταργηθούν ή να περιορισθούν άμεσα.
Ο κ. Δρίτσας δεν δίστασε να αναφερθεί επίσης στα «περίεργα» funds που εισέρχονται στη ναυτιλία και περιορίζουν τις ανταγωνιστικές δυνατότητες των παραδοσιακών πλοιοκτητών. Τόνισε μάλιστα ότι η ενδεχόμενη κυβέρνηση του κόμματός του αν και ίσως έχει περιορισμένες δυνατότητές ως προς αυτό το θέμα εντούτοις, θα επιδιώξει να παρέμβει στο ζήτημα αυτό.
Ο Πειραιώτης πολιτικός του ΣΥΡΙΖΑ κλείνοντας, δήλωσε ξεκάθαρα ότι η ελληνική ναυτιλία, ως ο πλέον επιτυχημένος κλάδος της χώρας, θα αναλάβει το μεγαλύτερο βάρος για να ξεπεραστεί η παρούσα οικονομική κρίση της χώρας. Προφανώς, υπονοεί ο κ. Δρίτσας ότι θα επανεξετασθεί η οικειοθελής συνεισφορά της ναυτιλίας που θεσμοθετήθηκε τα περασμένα χρόνια.
Εν ολίγοις, άγνωστο παραμένει το μέλλον για πολλά ναυτιλιακά θέματα. Ενώ διαφαίνεται ότι ο κ. Δρίτσας είχε συμβούλους με γνώσεις στα θέματα που απασχολούν την Ακτή Μιαούλη, οι προτάσεις του ήταν ομιχλώδεις σε πολλά σημεία και εκτός διεθνούς πραγματικότητας στα περισσότερα.
Η ανησυχία που επικράτησε σε όλους τους παρευρισκόμενους ήταν έκδηλη, αφού για πρώτη φορά ο κ. Δρίτσας υπήρξε τόσο έντονος, οξύς και ακριβής στο πώς βλέπει ο ίδιος και το κόμμα του την πλοιοκτησία, το δημόσιο τομέα και τις διεθνείς αγορές. Ανταποκριτές ξένων ΜΜΕ, αρκετά προβληματισμένοι, ρωτούσαν εκπροσώπους της πλοιοκτησίας για την πρόθεσή τους ως προς μια πιθανή μετεγκατάστασή τους….
Ο πρόεδρος του ΝΕΕ δρ. Γεώργιος Γράτσος στον επίλογό του, και σε μια μάλλον αυθόρμητη και φορτισμένη διάθεση, επεσήμανε ότι η καρδιά βρίσκεται στα αριστερά του ανθρώπου αλλά το πορτοφόλι είναι πάντα δεξιά και το κεφάλι είναι κάπου στη μέση προκειμένου να ισορροπεί ανάμεσα στα δύο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ