
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Shipping Analyst Golden Destiny Research & Valuations Department
Η ευρωζώνη δημιουργεί και πάλι αισιοδοξία για το μέλλον καθώς ο σύνθετος δείκτης PMI εμφάνισε για το Δεκέμβριο αύξηση στις 51.7 μονάδες, από 51.1 μονάδες, σύμφωνα με στοιχεία από Markit για την επιχειρηματική δραστηριότητα του Δεκεμβρίου.
Στη Γερμανία, σημειώθηκε πτώση της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε χαμηλό 18 μηνών στις 51,4 μονάδες το Δεκέμβριο από τις 51,7 μονάδες το Νοέμβριο, ενώ ο δείκτης μεταποίησης ανήλθε στις 51.2 μονάδες από 49.5 μονάδες τον προηγούμενο μήνα.
Για τη Γαλλία, ο σύνθετος δείκτης σημείωσε αύξηση στις 49.1 μονάδες από 47.9 τον Νοέμβριο, ενώ ο δείκτης μεταποίησης υποχώρησε στις 47.9 μονάδες από 48.4 μονάδες.
Στην πλευρά της Ασίας, η δυναμική της Κίνας παρουσίασε περαιτέρω εξασθενημένη εικόνα και ο μεταποιητικός δείκτης διαμορφώθηκε σε χαμηλό 7 μηνών παρουσιάζοντας μείωση κάτω από το όριο εξάπλωσης της οικονομικής δραστηριότητας.
Ο επίσημος δείκτης PMI της Κίνας υποχώρησε στις 49,5 μονάδες το Δεκέμβριο από τις 50 μονάδες το Νοέμβριο υποδεικνύοντας χαμηλότερη επίδοση για την οικονομική ανάπτυξη της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομικής δύναμης.
Η επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας της Κίνας σημειώνει ένα αδύναμο τέλος για τη φετινή χρονιά με την κυβέρνηση της Κίνας να προσπαθεί να ανατρέψει το αρνητικό κλίμα με νέα σειρά επενδύσεων σε σχέδια υποδομών. Επενδύσεις ύψους 192 δισ. Γιουάν (31 δισ. δολ.) ενέκρινε η κινεζική κυβέρνηση για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων και αεροδρομίων, στο πλαίσιο της τελευταίας προσπάθειας του Πεκίνου να αυξήσει τις επενδύσεις και να στηρίξει την οικονομία. Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία, οι δημόσιες επενδύσεις, οι οποίες εκπροσώπησαν περίπου το 42% της οικονομικής ανάπτυξης της Κίνας τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, αυξήθηκαν με το βραδύτερο ρυθμό σε διάρκεια 13 ετών την περίοδο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου.
Για την παγκόσμια ναυλαγορά, η τρίτη βδομάδα του Δεκεμβρίου δεν ανατρέπει το αρνητικό συναίσθημα στον τομέα των bulkers, ενώ η χρονιά θα κλείσει θετικά για τη ναυλαγορά των tankers και containers.
Στην αγορά των bulkers– πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο γενικός δείκτης Baltic Dry Index πλησιάζει να σπάσει το φράγμα των 800 μονάδων με το μεγαλύτερο μέγεθος capsize να σημειώνει την πιο έντονη ιστορική ύφεση . Η κατηγορία του μεγέθους supramax συνεχίζει να εμφανίζει τη μεγαλύτερη απόδοση σε επίπεδα άνω από $9,600/ημέρα.
Επιπλέον, το μικρότερο μέγεθος – handysize συνεχίζει να καταγράφει άνοδο από τις αρχές του Δεκεμβρίου και εμφάνισε αυτή τη βδομάδα επίπεδα άνω από $7,300/ημέρα.
Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε χθες στις 814 μονάδες, 73 μονάδες κάτω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας και 1342 μονάδες κάτω από αντίστοιχο κλείσιμο της ημέρας την περασμένη χρονιά. Ο δείκτης στο μεγαλύτερο μέγεθος capesize έκλεισε στις 517 μονάδες, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη μείωση που έχει συναντήσει η ναυλαγορά μετά την επίσημη έναρξη του δείκτη το 1999.
Στη ναυλαγορά των crude tankers – πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή AG/USG για τα πλοία very large crude carriers, διατηρεί επίπεδα άνω από WS30 για τρεις συνεχόμενες βδομάδες.
Η φετινή χρονιά τερματίζει θετικά για τη ναυλαγορά των crude tankers όπως και ξεκίνησε με τα επίπεδα WS στη διαδρομή AG/USG να έχουν αγγίζει WS33, 15 μονάδες άνω από το κλείσιμο του Σεπτεμβρίου.
Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index ξεπέρασε τις 1,000 μονάδες ύστερα από για δυο συνεχόμενες βδομάδες πτώσης.
Ανοδικές τάσεις σημειώθηκαν σε όλες τις κύριες διαδρομές με τη διαδρομή Ασία-Ευρώπη να σημειώνει τη μεγαλύτερη αύξηση σε επίπεδα άνω από τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων. Ο δείκτης σημείωσε άνοδο 217 μονάδων την περασμένη βδομάδα και τερμάτισε στις 1136 μονάδες, 24% άνω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας με 88% εβδομαδιαία άνοδο στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη (7% πτώση από τις αρχές του Αυγούστου).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ