
Υπερψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής, η τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, για την επικύρωση της συμφωνίας μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ. ΑΕ (θυγατρική της COSCO) και τις νέες επενδύσεις της δεύτερης στο λιμάνι του Πειραιά. Η τροπολογία υπερψηφίστηκε από τη Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ, καθώς και από τους Ανεξάρτητους Έλληνες.
Επισημαίνεται ότι η επιχειρηματική – επενδυτική αυτή Συμφωνία ύψους 230.000.000 αφορά την κατασκευή του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ Εμπορευματοκιβωτίων, την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και την εγκατάσταση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού στις Προβλήτες II και ΙΙΙ.
Επί των εσόδων που θα προκύψουν συνολικά από τη λειτουργία των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων υπό τη διαχείριση της ΣΕΠ Α.Ε., ο ΟΛΠ θα εισπράττει το 24,5%, ήτοι το 2021 βάσει των προϋπολογισθέντων μεγεθών ποσό 109.314.280 ευρώ, όσο δηλαδή ο σημερινός του κύκλος εργασιών.
Η Συμφωνία αυτή, υπεγράφη για λόγους διαφάνειας μετά την έγκριση του Σχεδίου της: (α) από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, (β) από το Δ.Σ. του Οργανισμού, (γ) της Γενικής του Συνέλευσης και (δ) μετά από απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, επί των παρατηρήσεων του οποίου υπήρξε πλήρης προσαρμογή του τελικού κειμένου.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, με αφορμή την κύρωση της συμφωνίας από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, δήλωσε τα εξής:
«Μία σημαντική συμφωνία για τα Εθνικά συμφέροντα, ύψους 230.000.000 ευρώ, κυρώθηκε με μεγάλη πλειοψηφία από την Ελληνική Βουλή, καθιστώντας τον Πειραιά ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα εμπορευματικά λιμάνια της Ευρώπης. Μετά από πολλά εμπόδια επετεύχθη η κύρωση της μεγαλύτερης ξένης επένδυσης που έγινε στη χώρα από την εποχή που ενέσκηψε η κρίση, με την οποία, φιλοδοξούμε να φέρουμε το Λιμάνι του Πειραιά στην πρώτη θέση των λιμανιών της Μεσογείου.
Το ζητούμενο για τη χώρα μας είναι η προσέλκυση επενδύσεων στρατηγικού χαρακτήρα που θα ξαναβάλουν την χώρα μας στο επίκεντρο του παγκόσμιου χάρτη. Είναι ο κύριος τρόπος που μπορεί να δώσει διέξοδο στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ