
Αναταραχή και αβεβαιότητα επικρατούν στο Αμβούργο τις τελευταίες ημέρες αφού ο γερμανικός κολοσσός Reederei NSB ανακοίνωσε και επίσημα ότι θα εγκαταλείψει σταδιακά το γερμανικό νηολόγιο.
Η γνωστή ναυτιλιακή εταιρεία αυτή τη στιγμή διαθέτει 38 πλοία νηολογημένα στο γερμανικό νηολόγιο και μέχρι το 2017 ανακοίνωσε ότι θα αναγκαστεί να νηολογήσει τα πλοία της σε ανοικτά νηολόγια, εγκαταλείποντας τα γερμανικά και ευρωπαϊκά τους πληρώματα.
Βασικοί λόγοι για τη συγκεκριμένη μεταστροφή είναι η εξαιρετικά δυσοίωνη κατάσταση στο χώρο της liner ναυτιλίας, οι υψηλές μισθολογικές απαιτήσεις των Γερμανών αξιωματικών ΕΝ, όπως προσδιορίζονται στις συλλογικές συμβάσεις τους, αλλά και η επικειμένη φορολόγηση των κοινοπραξιών (pools) από τις γερμανικές φορολογικές αρχές.
Η Reederei NSB είχε ήδη ανακοινώσει από την περασμένη άνοιξη την πρόθεσή της να εγκαταλείψει το γερμανικό νηολόγιο, γεγονός που προβλημάτισε και θορύβησε τη ναυτιλιακή κοινότητα του Αμβούργου αλλά δεν φαίνεται να απασχόλησε τη Βόννη και το Βερολίνο. Η NSB υπήρξε μέχρι σήμερα η πιο ένθερμη υποστηρίκτρια του γερμανικού νηολογίου αλλά οι παγκόσμιες οικονομικές εξελίξεις θα την αναγκάσουν τον επόμενο χρόνο να διαγράφει από τη γερμανική σημαία 3 πλοία κάθε δίμηνο. Η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε επίσης στο διεθνή τύπο ότι δεν θα ναυτολογεί πλέον Γερμανούς και Ευρωπαίους ναυτικούς αφού οι παρούσες οικονομικές συνθήκες την αναγκάζουν να στρέψει το ενδιαφέρον της προς «οικονομικά» πληρώματα, ασιατικών κυρίως κρατών.
Εν τω μεταξύ ο νέος πρόεδρος των Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών (VDR) που αναλαμβάνει την ηγεσία της Ένωσης την 1η Ιανουαρίου 2015, προειδοποίησε ότι οι προθέσεις της γερμανικής κυβέρνησης για τη φορολόγηση των Pools του Αμβούργου θα προκαλέσει μαζική «φυγή» τόσο των πλοίων από τη γερμανική σημαία όσο και των εταιρειών από το Αμβούργο. Εάν το Βερολίνο προχωρήσει στη νέα φορολογία των Pools, πολλές εταιρείες, ειδικά στο χώρο των containers, θα πτωχεύσουν σε σύντομο διάστημα δήλωσε ο νέος πρόεδρος της VDR.
Υπολογίζεται ότι η νέα φορολόγηση σε πλοία που συμμετέχουν στις κοινοπραξίες θα υπερβαίνει τα 200.000 ευρώ το χρόνο, για κάθε πλοίο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ