
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Έχοντας φτάσει στο τέλος του 2014, είναι αξιοσημείωτο πως ιδιαίτερα για την Ευρωζώνη, θα μπορούσαμε κάλλιστα να αναδημοσιεύσουμε τις ανασκοπήσεις που είχαμε συντάξει στις αρχές του χρόνου και οι οποίες έως και σήμερα είναι ακόμα επίκαιρες καθώς ουσιαστικά τίποτα δεν έχει αλλάξει στην πολιτική λιτότητας που η Γερμανία έχει επιλέξει να ακολουθεί όπως επίσης τις επικρίσεις αυτής της πολιτικής από την Παγκόσμια οικονομική κοινότητα αλλά και την συνεχιζόμενη άρνηση από την Γερμανία για την υλοποίηση του προγράμματος αγοράς κρατικών ομολόγων από την ΕΚΤ.
Μια ανάσα πριν βρεθεί δέσμια του αποπληθωρισμού βρίσκεται η Ευρωζώνη προειδοποιεί η Pimco, το μεγαλύτερο Fund διαχείρισης ομολόγων παγκοσμίως, τονίζοντας πως ενώ μπορεί η Ευρωζώνη να κατορθώσει να αποφύγει μία νέα, τεχνικού τύπου ύφεση (2 συνεχόμενα τρίμηνα με αρνητική ανάπτυξη), ωστόσο με όρους πρακτικούς, δεν εξήλθε ποτέ της ύφεσης, στην οποία εισήλθε το 2008. Χαρακτηριστικά επισημαίνει πως όσο πιο αργά αποφασίσει να αναλάβει δράση η ΕΚΤ για τη μάχη κατά του αποπληθωρισμού, τόσο πιο μεγάλο θα είναι το κόστος, συστήνοντας στην ΕΚΤ να προχωρήσει άμεσα σε αγορές κρατικών ομολόγων. Στο ίδιο μήκος κύματος και η S&P που αναφέρει πως αν η ΕΚΤ δεν ξεκινήσει άμεσα το πρόγραμμα αγοράς κρατικών ομολόγων, τότε ο κίνδυνος μίας νέας ύφεσης είναι αρκετά αυξημένος αλλά αν και ακόμη αποφύγει την ύφεση θα συνεχίσει να βρίσκεται πολύ κοντά σε αυτή για αρκετό διάστημα, ενώ βάσει του βασικού της σεναρίου προεξοφλεί πως το πρόγραμμα αγοράς ομολόγων από την ΕΚΤ θα ξεκινήσει το 2015.
Το CNN money σε μία έρευνα του παραθέτει 5 λόγους που οι αναλυτές πιστεύουν πως οι οικονομικές εξελίξεις θα πάρουν μια δυσάρεστη τροπή σε Παγκόσμιο επίπεδο. Εν συντομία, οι 5 βασικοί κίνδυνοι είναι η Ευρωζώνη όπου ενώ η Γερμανία απόφυγε οριακά την ύφεση, το ΑΕΠ της Ευρωζώνης παραμένει στάσιμο λόγω της υψηλής ανεργίας του δυσθεώρητου χρέους και την έλλειψη επενδύσεων ενώ ο κίνδυνος του αποπληθωρισμού η της μακράς περιόδου στασιμοπληθωρισμού επιδεινώνει την κατάσταση. Στη συνέχεια αναφέρει την Ιαπωνία, με την επιστροφή της σε αρνητικούς ρυθμούς ανάπτυξης παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης για αντιστροφή του κλίματος, την μείωση της ζήτησης για εμπορεύματα με αποτέλεσμα την πτώση των τιμών τους, ενδεικτικά να αναφέρουμε την κατά 34% μείωση της τιμής του πετρελαίου από τον Ιούνιο και την κατά 40% του σιδήρου από τις αρχές του χρόνου, την επιβράδυνση της Κίνας που επηρεάζει αρνητικά την ανάπτυξη των αναδυόμενων αγορών και κλείνει με τους γεωπολιτικούς κινδύνους κυρίως με τον πόλεμο σε Συρία και Ιράκ αλλά και την ένταση μεταξύ Ρωσίας και Δύσης η οποία δείχνει να εντείνεται.
Στο ίδιο πλαίσιο για την πορεία της Παγκόσμιας οικονομίας κινούνται και οι εκτιμήσεις της Moody’s καθώς εκτιμά ότι η ανάκαμψη του Παγκόσμιου ΑΕΠ δεν αναμένεται να βελτιωθεί σημαντικά στα επόμενα 2 χρόνια λόγω των διαρθρωτικών αδυναμιών ανάπτυξης στην Ευρωζώνη, την Βραζιλία και τη Νότια Αφρική και την σταδιακή επιβράδυνση της Κινεζικής οικονομίας.
Βραχυπρόθεσμα, αναμένει άνοδο της ανεργίας στις ασθενέστερες χώρες της Ευρωζώνης, κάτι που θα πλήξει τις καταναλωτικές δαπάνες και θα παρατείνει την περίοδο χαμηλής ανάπτυξης, ενώ η ασθενής ζήτηση θα επηρεάσει αρνητικά την οικονομική ανάκαμψη στις χώρες της περιφέρειας, όπου το ΑΕΠ αναπτύσσεται κατά κύριο λόγο μέσω των εξαγωγών.
Για την Κίνα επισημαίνει πως η επιβράδυνση της οικονομίας της, έχει οδηγήσει σε μια πολύ απότομη μείωση στις εισαγωγές της και έχει πλήξει την αύξηση των εξαγωγών παγκοσμίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ