Διαλύσεις πλοίων: Οι πτώσεις των τιμών προς όφελος των End Buyers

Διαλύσεις πλοίων: Οι πτώσεις των τιμών προς όφελος των End Buyers

9
Διαλύσεις πλοίων: Οι πτώσεις των τιμών προς όφελος των End Buyers

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

  • H προσφορά πλοίων υπήρξε μειωμένη καθώς η βελτίωση των ναύλων στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, λειτουργεί αποτρεπτικά προς τους πλοιοκτήτες στο να τα οδηγήσουν προς το τελευταίο τους ταξίδι. 
  • Σχετικά με τις φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα που επηρέασαν αρνητικά τις διαλύσεις το προηγούμενο διάστημα, είναι σχεδόν βέβαιο ότι η κυβέρνηση θα επιβάλει δασμούς άμεσα ώστε να τονωθεί και πάλι ο κλάδος. 

Χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές κύλησε η προηγούμενη εβδομάδα με τους End Buyers να συνεχίζουν, εσκεμμένα σε αρκετές περιπτώσεις, να απέχουν από την αγορά προσπαθώντας με αυτό τον τρόπο να δημιουργήσουν τεχνική πτώση των τιμών προς όφελος τους.

Παράλληλα, η προσφορά πλοίων το τελευταίο διάστημα υπήρξε μειωμένη καθώς η βελτίωση των ναύλων στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και ιδιαίτερα σε αυτά του μεγαλύτερου τονάζ, όπως τα Capes, λειτουργεί αποτρεπτικά προς τους πλοιοκτήτες στο να τα οδηγήσουν προς το τελευταίο τους ταξίδι.

Αναμένουμε να δούμε την κατεύθυνση της αγοράς μετά και το πέρας των αργιών του Diwali στην Ινδία, καθώς συνήθως τον Νοέμβριο η αγορά είναι βελτιωμένη.

Στην Ινδία, οι End Buyers, είναι ιδιαίτερα συγκρατημένοι παρά το γεγονός πως τις τελευταίες ημέρες η ισοτιμία της ρουπίας και οι τιμές του σιδήρου έχουν δείξει σημάδια σταθεροποίησης, και φυσικά σε μεγάλο βαθμό η αποχή αυτή οφείλεται και στις αργίες του Diwali.  Σχετικά με τις φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα που επηρέασαν αρνητικά τις διαλύσεις το προηγούμενο διάστημα, είναι σχεδόν βέβαιο ότι η κυβέρνηση θα επιβάλει δασμούς άμεσα ώστε να τονωθεί και πάλι ο κλάδος.

Το Μπαγκλαντές, παρακολουθώντας τις εξελίξεις στην Ινδία, έχει εισέλθει και αυτό σε στάση αναμονής και σε συνδυασμό με κάποια σημάδια πτωτικών τάσεων στις τιμές του σιδήρου έχει κάνει τους End buyers να μην είναι διατεθειμένοι να ικανοποιήσουν τα υψηλά επίπεδα τιμών που ζητούν οι Cash Buyers.

Στο Πακιστάν, μετά και τις τελευταίες επαναδιαπραγματεύσεις που βγήκαν στην επιφάνεια, όπως για παράδειγμα η μείωση κατά $ 25 τον τόνο σε LDT σε ένα VLCC των 41.000 τόνων LDT, το οποίο σημαίνει μείωση της τιμής κατά ένα εκατομμύριο δολάρια, δημιούργησε πανικό στην αγορά με αποτέλεσμα την προσωρινή παύση της.

Η Κίνα, δείχνει να μην συγκινείται από όλες τις ανωτέρω εξελίξεις καθώς τα διαλυτήρια της συνεχίζουν και είναι απασχολημένα με τα πλοία των κρατικών εταιρειών.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 479,411 DWT, εκ των οποίων το 30% (142,497 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 55% (266,928 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 15% (69,986 DWT) Containers και Ro-Ro.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 455 – $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 460 – $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 280 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.