
Περί τα 350.000 TEUs εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί το 2014 η διακίνηση των κοντέινερς από το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, ενώ το συμβατικό φορτίο αναμένεται ότι θα φτάσει στα 4,6 εκατ. τόνους. Αυτή η εικόνα, σε συνδυασμό με άλλα δεδομένα (υψηλά ταμειακά διαθέσιμα, μηδενικός τραπεζικός δανεισμός κ.λπ.) σημαίνει ότι το 2014 εξελίσσεται σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών ως η καλύτερη χρονιά από ιδρύσεως της ΟΛΘ ΑΕ.
Ειδικότερα στο εννιάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2014 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων διαμορφώθηκε στα 249.563 TEUs παρουσιάζοντας αύξηση 11,79% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2013. Η διακίνηση συμβατικού φορτίου αυξήθηκε κατά 8,86% και έφτασε τους 3.452.985 τόνους.
Σε παρουσίαση των εξελίξεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για την τετραετία 2010 – 2014 ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Στέλιος Αγγελούδης ανέφερε ως σημαντικότερα σημεία τα ακόλουθα:
Πρώτον, την επαναπροσέλκυση του συνόλου των φορτίων που «χάθηκαν» το 2008, λόγω της υπολειτουργίας του λιμανιού.
Δεύτερον, τη σημαντική ενίσχυση του μηχανολογικού εξοπλισμού της ΟΛΘ ΑΕ.
Τρίτον, τη διαμόρφωση νέου σταθμού στάθμευσης των αυτοκινήτων και πρατηρίου καυσίμων στην Αποθήκη 24.
Τέταρτον, την απόκτηση όλων των περιβαλλοντικών αδειών στις λιμενικές λειτουργίες και τις εγκαταστάσεις, που ανέδειξαν τη Θεσσαλονίκη σε «πράσινο λιμάνι»
Πέμπτον, την ανάπλαση της Α΄ προβλήτας και την απόδοση του χώρου στους πολίτες και τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης, επαναπροσδιορίζοντας με αυτό τρόπο τη σχέση πόλης – λιμανιού.
Έκτον, τη δρομολόγηση των διαδικασιών για να κατακτήσει η Θεσσαλονίκη τη θέση που τις αξίζει στην αγορά της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο.
Μετά την παρουσίαση ο κ. Αγγελούδης δήλωσε τα ακόλουθα: «Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης βρίσκεται μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις. Όλοι στη Θεσσαλονίκη αναγνωρίζουν ότι είναι το σημαντικότερο συγκριτικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξη της Κεντρικής Μακεδονίας. Τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια αυτή η δυναμική αναδείχθηκε και ενισχύθηκε, κάτι που αποδεικνύεται από τις επιδόσεις στη διακίνηση και τα οικονομικά. Το μέλλον της ΟΛΘ ΑΕ προοιωνίζεται εξαιρετικά ευοίωνο. Η διοίκηση, οι εργαζόμενοι και οι χρήστες της εταιρίας εργάζονται προς αυτή την κατεύθυνση και προσβλέπουν σε θετικές εξελίξεις».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ