
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com.
Τελικά ο Σεπτέμβριος έκλεισε με τον BDI να πλησιάζει αλλά να μην καταφέρνει να περάσει το ψυχολογικό όριο των 1,200 μονάδων. Με απλά λόγια, ο δείκτης δεν έκανε το rebound που αναμενόταν, γεγονός που οφείλεται σε παράγοντες και χώρες (Κίνα – Ινδία – Ινδονησία – Φιλιππίνες) που εκτενώς έχουμε επισημάνει στις προηγούμενες μας αναλύσεις.
Έχοντας πια μπει στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, και ξεκινώντας με μία «αργή» πρώτη εβδομάδα τον Οκτώβριο, λόγω των αργιών στην Κίνα, ευελπιστούμε για θετική πορεία του δείκτη τις επόμενες εβδομάδες, τολμώντας να πούμε ότι το ενδεχόμενο να δούμε τον δείκτη να φτάνει στις 1,500 μονάδες δεν φαντάζει απίθανο, αλλά το πιο σημαντικό είναι η διάρκεια που θα παραμείνει ο δείκτης σε αυτά τα επίπεδα.
Τις τελευταίες εβδομάδες, τα έσοδα Capes και των Panamax κινήθηκαν πτωτικά κυρίως λόγω της μειωμένης αύξησης στα φορτία Iron Ore για Κίνα και της χαμηλής ζήτησης για Coal. Αντίθετα, τα έσοδα των Supramax και των Handysize, παρουσίασαν οριακές βελτιώσεις λόγω της αύξησης των εξαγωγών σε προϊόντα σιδήρου από την Ασία, την αύξηση των φορτίων σιτηρών από τις ΗΠΑ και τη Ρωσία και τελευταία την αύξηση των εξαγωγών λιπασμάτων προς την Νότια Αμερική.
Αναμφισβήτητα, η μη αναμενόμενη χαμηλή πορεία του δείκτη τον τελευταίο μήνα έναντι των θετικών προσδοκιών προηγουμένως, έχει επηρεάσει αρνητικά και τον τομέα των αγοραπωλησιών, καθώς οι εν δυνάμει αγοραστές έχουν εισέλθει σε στάση αναμονής, περιμένοντας να δούνε πως θα κινηθεί η αγορά και παρά το γεγονός ότι οι τιμές των πλοίων έχουν διορθώσει σημαντικά.
Τη μεγαλύτερη διόρθωση των τιμών την έχουν παρουσιάσει τα «μεσαίου» μεγέθους πλοία ηλικίας 5 – 10 χρόνων, καθώς οι τιμές των Pamamax, Supramax και Handymax είναι μειωμένες κατά 25% από το υψηλότερο σημείο που είχαν φτάσει τον Μάρτιο, ενώ αντίστοιχα οι τιμές των Capes έχουν υποστεί μικρότερη διόρθωση, περίπου 10% – 15%.
Αναφορικά με τη μειωμένη ζήτηση για Coal και ιδιαίτερα από την Κίνα η οποία είναι η μεγαλύτερη εισαγωγική χώρα παγκοσμίως αλλά και η χώρα με την μεγαλύτερη κατανάλωση – καταναλώνει περίπου το 50% της παγκόσμιας παραγωγής Coal και το 70% της ενέργειας που παράγει είναι από Coal – οι προβλέψεις για τη ζήτηση, σύμφωνα με τη Fitch, είναι ότι θα παραμείνει ασθενική λόγω των μέτρων που λαμβάνει το Πεκίνο για μείωση της μόλυνσης στις μεγάλες πόλεις.
Την 1η Σεπτεμβρίου, η κυβέρνηση απαγόρευσε την πώληση και την εισαγωγή Coal με περιεκτικότητα μεγαλύτερη του 40% σε ash (στάχτη) και 3% σε sulphur (θειάφι) ενώ από 1η Δεκεμβρίου έχει προγραμματίσει να επιβάλλει και φόρο, όπου το ποσοστό του φόρου θα καθορίζεται από τις τοπικές αρχές σε μία προσπάθεια μείωσης της υπέρ-κατανάλωσης και εκσυγχρόνισης των βιομηχανικών μονάδων.
Τους πρώτους 8 μήνες του 2014 η Κίνα εισήγαγε 202 εκ. τόνους παρουσιάζοντας μείωση 5,3% από το αντίστοιχο 8μηνο του 2013, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η Αυστραλία εξάγει στην Κίνα περίπου 50 εκ. τόνους κάθε χρόνο.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax, το ‘BELMONTE’ 75.395 DWT (2007 – Universal S.B) πουλήθηκε στην ADS στα $ 18,25 εκ. και το ‘MISHIMA’ 76.598 DWT (2002 – Imabari) αγοράστηκε από την Bulk Seas στα $ 12,5 εκ.
✏ Στα Supramax και στα Handymax, , το ‘SEA ELEGANCE’ 51.097 DWT (2002 – Oshima S.B) πουλήθηκε στα $ 12,5 εκ., το ‘LEA’ 42.842 DWT (1985 – Mitsubishi) πουλήθηκε στα $ 4 εκ. και το ‘HAPPY SUCCESS’ 42.203 DWT (1991 – Oshima) αγοράστηκε από Κορεάτες στα $ 5,9 εκ. και το ‘PANTANASSA’ 39.110 DWT (1992 – I.H.I) πουλήθηκε στα $ 6,2 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘NIKOL H’ 24.159 DWT (1997 – Kanda S.B) πουλήθηκε στα $ 4,5 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:.
✏ Στα MRs, το ‘HELLAS PROGRESS’ 46.168 DWT (1999 – Hyundai H.I) πουλήθηκε στα $ 10,5 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ