Οφείλουμε να ισχυροποιήσουμε τη φωνή της ναυτιλίας, εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης

Οφείλουμε να ισχυροποιήσουμε τη φωνή της ναυτιλίας, εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης

1
Οφείλουμε να ισχυροποιήσουμε τη φωνή της ναυτιλίας, εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης

Συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, με τον υπουργό Μεταφορών & Υποδομών της Μάλτας και τον υπουργό Συγκοινωνιών & Έργων της Κύπρου

Με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών της Μάλτας, Zoe Mizzi, και τον υπουργό Συγκοινωνιών και Έργων της Κύπρου, Μάριο Δημητριάδη, συναντήθηκε ο ΥΝΑ, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Η τριμερής  συνάντηση του Έλληνα υπουργού με τους αρμόδιους για θέματα ναυτιλίας υπουργούς των δύο χωρών, πραγματοποιήθηκε χθες στη Βαλέττα της Μάλτας, μετά από πρόσκληση του κ. Zoe Mizzi, και εντάσσεται στο πλαίσιο διαμόρφωσης μιας κοινής στρατηγικής που έχουν αναπτύξει Ελλάδα, Κύπρος και Μάλτα στα θέματα ναυτιλίας.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι τρεις υπουργοί έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία μια κοινής συνισταμένης, με άξονες εφαρμογής της τόσο το νομοθετικό έργο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και τη μεταξύ τους συνεργασία στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).

Ο κ. Βαρβιτσιώτης, ενημέρωσε τους ομολόγους του για τις πρωτοβουλίες που ανέπτυξε το υπουργείο κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Προεδρίας και είχαν να κάνουν, μεταξύ άλλων, «με τη διαφύλαξη της ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά. Παράλληλα, αναφερόμενος σε νομοθετική πρόταση που προωθείται σήμερα από την Ιταλική Προεδρία στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επεσήμανε ότι  «η υιοθέτηση Περιφερειακών ή μονομερών πολιτικών δεν βοηθούν το διεθνή προσανατολισμό της παγκόσμιας ανεπτυγμένης ναυτιλιακής αγοράς και δεν τονώνουν την ανταγωνιστικότητά της».

Στο πλαίσιο αυτό ζήτησε να υπάρξει  εκατέρωθεν συντονισμός, τόσο σε πολιτικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο από τα θεσμικά όργανα της Ε.Ε., κατά τη διαδικασία εξέτασης και υιοθέτησης νομοθετικών κειμένων, όπως στην περίπτωση της πρότασης Κανονισμού για την Παρακολούθηση, την Υποβολή Εκθέσεων και την Επαλήθευση των Εκπομπών Διοξειδίου του Άνθρακα από τις Θαλάσσιες Μεταφορές (MRV).

Στο σημείο αυτό ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, επανέλαβε την αναγκαιότητα σεβασμού στους διεθνείς κανόνες που συζητούνται και υιοθετούνται στο πλαίσιο του κατ’ εξοχήν αρμοδίου Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ( ΙΜΟ ) και έδωσε έμφαση στη συμβολή της ναυτιλίας στη Εθνική και Ευρωπαϊκή οικονομία: «Οι θέσεις εργασίας γύρω από τη Γαλάζια Οικονομία αριθμούν 5,5 εκατομμύρια. Πιστεύω βαθιά ότι η ναυτιλία μπορεί να απαντήσει στο κύριο ζητούμενο σήμερα, που είναι η αύξηση της απασχόλησης στους ευρωπαίους πολίτες. Αρκεί να διαφυλάξουμε την ανταγωνιστικότητα της, κρατώντας τη μακριά από τις αντι-αναπτυξιακές περιφερειακές πολιτικές», τόνισε χαρακτηριστικά. 

Ο κ. Βαρβιτσιώτης πρότεινε, τέλος,  η επόμενη συνάντηση συντονισμού να γίνει στον Πειραιά, με διευρυμένη συμμετοχή και από άλλα ναυτιλιακά Κράτη – Μέλη της ΕΕ: «Οφείλουμε να ισχυροποιήσουμε τη φωνή της ναυτιλίας, εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η τόνωση της ανταγωνιστικότητάς της και των θέσεων εργασίας που προσφέρει πρέπει να αποτελούν τον κοινό μας στόχο», κατέληξε χαρακτηριστικά.  

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.