
Six new orders for Becker Twisted Fins®, the celebration of the 750th Becker Mewis Duct® and the successful launch of the first LNG Hybrid Barge soon to be deployed at the Port of Hamburg – Becker Marine System is striking a positive balance at this year’s SMM.
It will be making quite an impression at the Hamburg exhibition grounds – a golden Becker Mewis Duct® with a large „750“ in the middle will be one of SMM 2014’s “head-turners”. “This is how we are celebrating the 750th unit of our top-selling product,” said Dirk Lehmann, Managing Director of Becker Marine Systems. More than 800 units of the highly efficient nozzle for reducing energy consumption have now been sold. According to Lehmann, “All of the nozzles delivered thus far have already been able to reduce CO2 emissions by approximately 900,000 tonnes.“ The million tonne CO2 mark is projected to be exceeded this year.
With the issues of efficiency and sustainability, Becker Marine Systems is in line with the trend at the leading trade fair for the maritime industry. “One focus is on favourably-priced and green systems that lead to lower operating costs and the reduced energy consumption,” said Henning
Kuhlmann, Managing Director of the global market leader for high-performance rudders. This is where Becker Marine Systems is well-positioned with its core products. This applies to both the rudders and the Becker Mewis Duct® und Becker Twisted Fin® energy-saving devices as well as the Cross Over Rudder, specifically designed for stern optimisation.
For it’s Twisted Flap Rudder TLFKSR Becker Marine Systems was recently awarded six new orders for 12,500 dwt multipurpose ships. Two orders are from Krey Schifffahrt and four additional orders from the Briese shipping company – both companies are headquartered in the East Frisian city of Leer.
Shortly before the start of the trade fair, on 5th September 2014 Becker Marine Systems was able to carry out launch of the LNG Hybrid Barge in Komárno, Slovakia. „After a 1,500 kilometre trip from it’s manufacturing site along the Danube, the LNG Hybrid Barge will be arriving at the Port of Hamburg and, following a naming ceremony, will be transferring environmentally-friendly energy to a cruise ship for the first time in October,“ said Kuhlmann. The barge will be employing the lowemission fuel liquefied natural gas (LNG).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ