
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Την ανάγκη διεξαγωγής ενός πανευρωπαϊκού συνεδρίου με θέμα το χρέος ώστε να αποφασιστεί κούρεμα μέρος αυτού για τις υπερχρεωμένες χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου, εξέφρασε ο επικεφαλής του Γερμανικού Ινστιτούτου Ifo, Werner Sinn, κάνοντας λόγο για αβάσταχτα επίπεδα χρέους και τονίζοντας πως οι πιστωτές είναι αυτοί που πρέπει να πληρώσουν το κόστος της κρίσης.
Σαν παράδειγμα, έκανε αναφορά στην χρηματοπιστωτική κρίση στην Ασία που ξεκίνησε το 1997 και η οποία αντιμετωπίστηκε μέσω της ελάφρυνσης του χρέους και όχι από τα χρήματα των φορολογουμένων.
Συνεχίζοντας αναφέρθηκε στο γεγονός πως νοικοκυριά και επιχειρήσεις είναι υπερχρεωμένα, οι τράπεζες είναι υπερχρεωμένες, τα κράτη είναι υπερχρεωμένα και οι εθνικές κεντρικές τράπεζες είναι υπερχρεωμένες μέσα στο Ευρωσύστημα, για να καταλήξει ότι «Δεν είναι ευχάριστο για τον πιστωτή να συνειδητοποιεί πως δεν πρόκειται να πάρει πίσω τα χρήματα του, αλλά όσο νωρίτερα αντιμετωπίσει την αλήθεια τόσο καλύτερα».
Την ίδια στιγμή το IIF, για άλλη μία φορά κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, σχετικά με το χαμηλό πληθωρισμό, καθώς η στασιμότητα στην οικονομία της Ευρωζώνης εξουδετερώνει τις ανοδικές τάσεις του πληθωρισμού.
Εκτός της στασιμότητας, το φαινόμενο του στασιμοπληθωρισμού εδράζεται στην υψηλή ανεργία, στο συρρικνωμένο ρυθμό δανειοδότησης αλλά και στο επίμονα ισχυρό Ευρώ.
Σχετικά με τα τελευταία μέτρα της ΕΚΤ, ενώ αναγνωρίζει την προθυμία της Τράπεζας για προσπάθεια βελτίωσης της οικονομίας, από την άλλη εκφράζει αμφιβολίες για το κατά πόσο θα επιδράσουν στην πραγματική οικονομία. Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ευρωζώνη συρρικνώθηκε για 2ο συνεχόμενο μήνα τον Ιούλιο στις – 8,4 μονάδες, σύμφωνα με την Κομισιόν και σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε οι καταναλωτές δεν θεωρούν πως τα μέτρα της ΕΚΤ έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν τις προοπτικές της οικονομίας αλλά και τις δικές τους.
Τα τελευταία στοιχεία της ΕΚΤ, επιδεικνύουν ότι παρά τα μέτρα που εφάρμοσε η Τράπεζα και ενώ η προσφορά χρήματος αυξήθηκε κατά 1,3%, νέα συρρίκνωση στο δανεισμό του ιδιωτικού κλάδου (επιχειρήσεις και νοικοκυριά) κατά 1,7% σε ετήσια βάση καταγράφηκε τον Ιούνιο, ύστερα μάλιστα από πτώση 2% τον Μάιο. Τις εκτιμήσεις του για το ρυθμό ανάπτυξης των ΗΠΑ το 2014 υποβάθμισε το ΔΝΤ, στο 1,7% από 2% προηγουμένως, εξαιτίας της συρρίκνωσης του πρώτου τριμήνου που ήταν τελικά μεγαλύτερη του αναμενόμενου και όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν οφείλεται στις έντονα άσχημα καιρικές συνθήκες που επικράτησαν εκείνη την περίοδο.
Την ίδια στιγμή προβλέπει ότι η ανάπτυξη της Αμερικανικής οικονομίας θα επιταχυνθεί πάνω από 3% τους επόμενους 18 μήνες. Σύμφωνα με τον Οργανισμό, η πρώτη αύξηση των επιτοκίων από την FED ενδεχομένως να λάβει χώρα στα μέσα του καλοκαιριού του 2015, δηλαδή την ίδια περίοδο που εκτιμούν και οι αξιωματούχοι της Τράπεζας.
Η πραγματικότητα βέβαια είναι και σύμφωνα με τα λεγόμενα της Janet Yellen, εάν η αγορά εργασίας συνεχίσει να βελτιώνεται πιο γρήγορα από ότι προβλέπεται, τότε οι αυξήσεις των επιτοκίων θα γίνουν ταχύτερα από ότι εκτιμάται σήμερα
Στην Κίνα, τα αναπτυξιακά μέτρα της κυβέρνησης έχουν αρχίσει και αποδίδουν καθώς ο βιομηχανικός δείκτης PMI τον Ιούλιο έφτασε σε υψηλό 18 μηνών, στις 52 μονάδες, έναντι εκτίμησης στο 50,7. Η HSBC εκτιμά ότι ο συνολικός αντίκτυπος των αναπτυξιακών μέτρων έχει αποτελέσματα και πως οι αξιωματούχοι θα διατηρήσουν την πολιτική στήριξης για τους επόμενους μήνες ώστε να εδραιωθεί η ανάκαμψη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ