
Καθώς το πρόγραμμα επέκτασης του ελληνόκτητου ποντοπόρου στόλου συνεχίζεται ακάθεκτο, τα διεθνή νηολόγια προσπαθούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας, η οποία πρόκειται να παραλάβει περισσότερα από 370 πλοία, χωρητικότητας 32.6 εκ. dwt, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Κατά τη διάρκεια των φετινών Ποσειδωνίων, 28 νηολόγια από όλο τον κόσμο παρουσίασαν τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα με στόχο την απόκτηση μεγαλύτερου μεριδίου από τους ελληνικούς στόλους. Το νηολόγιο από τις Μπαχάμες επέλεξε την εβδομάδα των Ποσειδωνίων για τα επίσημα εγκαίνια των πρώτων της γραφείων στην Ελλάδα, με έδρα τον Πειραιά, με το οποίο αποβλέπει στην περαιτέρω προσέγγιση της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας.
«Μέσω των νέων μας γραφείων στο πρώτο λιμάνι της Ελλάδας ελπίζουμε να επιτύχουμε την αύξηση του τονάζ από την ελληνική αγορά, ενώ θεωρώ βέβαιο ότι η απευθείας παρουσία μας στη χώρα σας θα μας βοηθήσει να διατηρήσουμε υψηλά ποιοτικά στάνταρ», δήλωσε ο Dwain E. Hutchinson, Master Mariner Deputy Director από τις Μπαχάμες και συμπλήρωσε: «Η κυβέρνησή μας εδώ και πολύ καιρό επιθυμεί την στενότερη συνεργασία με την Ελλάδα και αυτή η επένδυση θα φέρει τις δύο χώρες ακόμα πιο κοντά. Είναι πραγματικά μια μνημειώδης στιγμή στην εμπορική ιστορία των δύο χωρών και η χρονική στιγμή την οποία διαλέξαμε ήταν στρατηγικής σημασίας λόγω της διοργάνωσης των Ποσειδωνίων, τα οποία αποτελούν το επίκεντρο της ελληνικής αλλά και παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας».
Για τις Παρθένους Νήσους, η σταθερή παρουσία του νηολογίου τους στα Ποσειδώνια σχετίζεται με τις φιλοδοξίες που έχει για διεύρυνση του ήδη σημαντικού μεριδίου αγοράς που κατέχει από το χώρο σκαφών ψυχαγωγίας και θαλαμηγών με την απόκτηση πελατών από την κατηγορία του εμπορικού ναυτικού. Μέρος των σχεδίων αυτών αποτελεί και η πρόθεση των Νήσων να ανοίξουν δικά τους γραφεία στην Ελλάδα έως το 2016.
Ο John Samuel, Director του νηολογίου των Παρθένων Νήσων, δήλωσε σχετικά: «Στα φετινά Ποσειδώνια επικεντρωθήκαμε στη δημιουργία δικτύου επαφών με ανθρώπους του χώρου. Βρισκόμαστε ακόμα στη διερευνητική φάση του επιχειρηματικού σχεδίου μας βάζοντας τις βάσεις έως ότου ανοίξουμε τα δικά μας γραφεία στον Πειραιά μέσα στην επόμενη διετία. Ήδη κάναμε αρκετές επαφές με ναυτιλιακές εταιρίες οι οποίες αναγνωρίζουν την υψηλή ποιότητα της σημαίας μας η οποία προσφέρει ένα ευνοϊκό επιχειρηματικό πλαίσιο το οποίο προσαρμόζεται ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες».
Και ενόσω τα νησιωτικά τροπικά κρατίδια της ηλιόλουστης Καραϊβικής στοχεύουν στην βελτίωση των εμπορικών τους σχέσεων με την ελληνική ποντοπόρο ναυτιλία, στην άλλη άκρη του κόσμου στην Αφρική, το νηολόγιο της Λιβερίας διαθέτει στο πελατολόγιό του τον υψηλότερο αριθμό πλοίων ελληνικών συμφερόντων, μετά από το αντίστοιχο της Ελλάδας.
«Αυτή τη στιγμή εξυπηρετούμε 678 ποντοπόρα ελληνικών συμφερόντων και τον περασμένο Μάρτιο το 17% του ελληνικού τονάζ που εισήλθε στον στόλο προτίμησε τη σημαία της Λιβερίας, αυξάνοντας το μερίδιό μας ακόμα περισσότερο», αναφέρει ο κ. Μιχάλης Πανταζόπουλος, εκπρόσωπος του νηολογίου στην Ελλάδα.
Η σχέση της Λιβερίας με τον ελληνικό εφοπλισμό ξεκίνησε το 1949, όταν το πρώτο σκάφος που ύψωσε τη λιβεριανή σημαία ήταν ελληνικής ιδιοκτησίας. Η συνέχεια ήταν ιδιαίτερα αποδοτική για την αφρικανική χώρα, η οποία άνοιξε τα γραφεία της στη χώρα μας το 2000, απασχολώντας σήμερα 13 στελέχη. Το νηολόγιο της Λιβερίας θεωρεί υποχρεωτικές τις αλλεπάλληλες παρουσίες του στα Ποσειδώνια, λόγω της εξαιρετικής σημασίας που έχουν και τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζουν στη διαμόρφωση τάσεων που καθορίζουν μελλοντικές ναυτιλιακές εξελίξεις.
Η Λιβερία πάντως δεν «παίζει» μόνη της, αφού ο ανταγωνισμός είναι δυνατός προερχόμενος από διάφορα σημεία του πλανήτη όπως, για παράδειγμα, το μικροσκοπικό Majuro, πρωτεύουσα των Νήσων Marshall, που ξεπροβάλουν στη μέση του Ειρηνικού Ωκεανού, μεταξύ Χαβάης και Παπούα Νέας Γουινέα.
Σύμφωνα με τον κ. Θεόφιλο Ξενακούδη, υπεύθυνο του νηολογίου στην Ελλάδα, η πορτοκαλοκυανόλευκη σημαία ήταν πρώτη στις προτιμήσεις των ελλήνων εφοπλιστών το 2013: «Περίπου το 45% του τονάζ που παραδόθηκε στην ελληνική ναυτοσύνη πέρυσι ύψωσε τη σημαία των Νήσων Marshall, χάρη στις προσπάθειες των 15 συναδέλφων μου που επανδρώνουν τα γραφεία μας στον Πειραιά».
Το νηολόγιο Marshall πρόσθεσε πέρυσι στο ενεργητικό του 123 πλοία ελληνικών συμφερόντων, συνολικής χωρητικότητας 6 εκ. dwt, με αποτέλεσμα το 25% του πελατολογίου του, σήμερα, να αποτελείται από ελληνικά πλοία. Πρόσφατα οι Νήσοι Marshall ξεπέρασαν το όριο των 100 εκ. τόνων καταλαμβάνοντας έτσι την Τρίτη θέση παγκοσμίως στη σχετική λίστα. «Τα γραφεία μας στην Ελλάδα προσφέρουν υπηρεσίες νηολογίου εδώ και 15 χρόνια. Τα Ποσειδώνια είναι εξαιρετικά σημαντικά για εμάς αφού πρόκειται για την μεγαλύτερη ναυτιλιακή έκθεση του κόσμου», συμπλήρωσε ο κ. Ξενακούδης.
Επίσης στα Ποσειδώνια συμμετείχε για άλλη μία φορά το νηολόγιο του Παναμά, το μεγαλύτερο και ένα από τα αρχαιότερα στον κόσμο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ