
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & RTesearch George Moundreas Com. S.A.
Σε θετικό κλίμα σε γενικές γραμμές κινήθηκε η αγορά των διαλύσεων με τις τιμές σε όλες τις χώρες, εκτός Κίνας, να κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα με τα πρωτεία όμως να τα κρατά η Ινδία.
Στην παρούσα φάση οι μόνοι ανασταλτικοί παράγοντες είναι πρώτον, κατά πόσο η αγορά θα συνεχίσει να παραμένει δραστήρια καθώς οι μουσώνες είναι έτοιμοι να κάνουν την εμφάνιση τους και δεύτερον αν η προσφορά των πλοίων θα συνεχιστεί, καθώς αρκετοί πλοιοκτήτες δεν είναι διατεθειμένοι να οδηγήσουν τα πλοία τους προς διάλυση προσδοκώντας ότι η αγορά θα παρουσιάσει βελτίωση.
Η Ινδία συνεχίζει να βρίσκεται σε καθεστώς ευφορίας με την εκλογή του νέου πρωθυπουργού, με την ρουπία να βρίσκεται περίπου στις 58 ρουπίες προς το δολάριο και τους Cash Buyers να έχουν επιδοθεί σε ένα ράλι αγορών καθώς η ανταπόκριση από του End Buyers είναι άμεση.
Αναμφισβήτητα οι υψηλές τιμές που προσφέρουν οι Cash Buyers εμπεριέχουν και μεγάλο ποσοστό σπέκουλας, αλλά προς το παρόν αυτό δεν δείχνει να απασχολεί την αγορά, εν αντιθέσει σε πολλές περιπτώσεις αρκετά δεξαμενόπλοια τα οποία μέχρι στιγμής ήτανε η «ειδικότητα» του Πακιστάν κατευθύνονται προς Ινδία καθώς οι υψηλές τιμές καλύπτουν το κόστος καθαρισμού (Gas Free for Hot Works) το οποίο σε αυτή την περίπτωση το αναλαμβάνουν οι πλοιοκτήτες ή οι Cash Buyers.
Στο Μπαγκλαντές, η αγορά έχει «παγώσει» αφενός μεν γιατί σε λίγες ημέρες αναμένεται ο νέος προϋπολογισμός, όπου εκτιμάται ότι δεν θα επιφέρει καμία μεταβολή στο υπάρχον φορολογικό καθεστώς, αφετέρου δε γιατί δεν υπάρχει η διάθεση να ανταγωνιστούν τα υψηλά επίπεδα των τιμών της Ινδίας.
Στο Πακιστάν, αντίθετα με το Μπαγκλαντές, υπάρχουν υπόνοιες ότι ο νέος προϋπολογισμός θα επιφέρει επιβαρυντικές αλλαγές στο φορολογικό καθεστώς οπότε η αγορά είναι ακόμη σε στάση αναμονής βλέποντας τα πλοία να περνάνε – ακόμη και τα δεξαμενόπλοια – και να πηγαίνουν στην Ινδία.
Στη Κίνα, δειλά – δειλά πήγε να γίνει μία προσπάθεια βελτίωσης των τιμών καθώς η προσφορά των πλοίων από τις κρατικές εταιρείες παρουσίασε μία μικρή μείωση αλλά και γιατί συνειδητοποιήσανε ότι αν δεν ανεβάσουν λίγο τις τιμές θα μείνουν εντελώς εκτός αγοράς. Παρ’ όλα αυτά, οι τιμές της συνεχίζουν και βρίσκονται ακόμη περίπου $ 150 τον τόνο χαμηλότερα από των ανταγωνιστών τους.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 1,029,811 DWT, εκ των οποίων περίπου το 62% (641,819 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 17% (174,198 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 21% (213,794 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 470 – $ 500 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 445 – $ 475 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 – $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ