Τα πρώτα σημάδια αντίστασης του BDI

Τα πρώτα σημάδια αντίστασης του BDI

4
Τα πρώτα σημάδια αντίστασης του BDI

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 14 Μαρτίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,477 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,677 μονάδες με $ 20,952 την ημέρα, BPI 1,113 μονάδες στα  $ 8,956 την ημέρα, BSI 1,183 μονάδες στα $ 12,368 την ημέρα και BHSI 671 μονάδες στα $ 9,805 την ημέρα.

Τα πρώτα σημάδια αντίστασης του BDI γύρω από τις 1,600 μονάδες έγιναν εμφανή την προηγούμενη εβδομάδα καθώς μόλις ο δείκτης έφτασε κοντά σε αυτά τα επίπεδα, ήρθε αντιμέτωπος με μία διόρθωση 127 μονάδων για να βρεθεί και πάλι στα επίπεδα των 1,400 μονάδων και έκτοτε να αρχίσει και πάλι την αργή και οριακή πορεία ανόδου που ελπίζουμε θα συνεχιστεί σπάζοντας έτσι το φράγμα των 1,600 μονάδων.

Για άλλη μία φορά το όχημα ανόδου η συντήρησης του δείκτη σε αυτά τα επίπεδα είναι τα Capes τα οποία από τις 14 Φεβρουαρίου παρουσιάζουν συνεχόμενη άνοδο, τα Panamax όπου από τις 13 Δεκεμβρίου βρίσκονται σε τροχιά πτωτικής διόρθωσης, τα Supramax σε οριακή ανοδική πορεία από τις 12 Φεβρουαρίου και τα Handysize σε πτωτική πορεία από τις 18 Δεκεμβρίου για να σταθεροποιηθούν στα επίπεδα των 670 μονάδων από τις 5 Φεβρουαρίου έως και σήμερα.  Σαν συνολική εικόνα, στα τρέχοντα επίπεδα του δείκτη και των επιμέρους δεικτών, όλα τα πλοία εξαιρουμένων των Panamax , βρίσκονται στο «πράσινο» αφού όχι μόνο καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα αλλά αφήνουν και περιθώριο κέρδους μη συμπεριλαμβανομένου χρηματοδοτικού κόστους.

Πέρα όμως από την πρόσφατη πορεία του BDI, ενδιαφέρον παρουσιάζει και η σύγκριση του δείκτη και των επιμέρων δεικτών με την ίδια περίοδο του 2013.  Σε διάστημα λοιπόν ενός χρόνου ο BDI έχει παρουσιάσει άνοδο 65,5%, τα Capes (BCI) άνοδο 106%, τα Panamax (BPI) πτώση 4,2%, τα Supramax (BSI) άνοδο 27,9% και τα Handysize (BHSI) άνοδο 32,61%.

Για το ρόλο και τη βαρύτητα της Κίνας στην πορεία του κλάδου μεταφοράς ξηρού φορτίου, αξίζει να αναφέρουμε πως οι θαλάσσια μεταφερόμενες εισαγωγές της Κίνας το 2013 ξεπέρασαν τους 2 δισ. τόνους που σημαίνει ότι η Κίνα διπλασίασε τις εισαγωγές της σε διάστημα σε διάστημα 5 χρόνων, δηλαδή από το 2008.  Από το σύνολο αυτό των εισαγωγών, το 75% αφορούσε εμπορεύματα ξηρού φορτίου και από το σύνολο αυτό των εμπορευμάτων ξηρού φορτίου το 39% ήταν σε Iron Ore.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής αναλυτή της BIMCO, Peter Sand, η βαρύτητα της Κίνας στην ναυτιλία είναι θεμελιώδη και αναγκαία ώστε η αγορά να καταστεί βιώσιμη και να υπάρξει εξισορρόπηση στο ισοζύγιο προσφοράς (Supply) και ζήτησης (Demand).  Συνεχίζοντας, επιβεβαιώνει αυτό που και εμείς έχουμε προαναφέρει ότι η χαμηλή αγορά σε γενικές γραμμές είναι πάντα αναμενόμενη το πρώτο τρίμηνο κάθε χρόνου αλλά καθώς προχωράμε στο 2014 θα υπάρξει βελτίωση.

Γεγονός είναι πως το 2013 κατά μέσο όρο η αγορά (ημερήσια έσοδα) κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα από το 2012 και βάσει των θεμελιωδών μεγεθών, αύξηση της Παγκόσμιας οικονομίας και του Παγκόσμιου εμπορίου σε καλύτερα επίπεδα από τα 3 προηγούμενα χρόνια και μείωση της προσφοράς πλοίων, τουλάχιστον για τα επόμενα 2 χρόνια προμηνύει και βελτίωση της αγοράς παρά το γεγονός ότι η ανάπτυξη της Κίνας θα επιβραδύνει στο 7,5% φέτος όπως στοχεύει η κυβέρνηση της και το οποίο αν επιτευχθεί σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί «καταστροφή» αλλά προσπάθεια ελέγχου της οικονομίας της χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι αγνοούνται οι κίνδυνοι σχετικά με το σκιώδες τραπεζικό σύστημα.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Capes, το ‘MONA PEGASUS’ 172.571 DWT (2000 – NKK) και το ‘ΚΟΒΟ’ 172,964 DWT (1999 – NKK) αγοράστηκαν από την Winning Shipping στα $ 29 εκ και $ 25 εκ. αντίστοιχα.

✏  Στα Supramax, το ‘EVIAN’ 51.215 DWT (2002 – New Century) πουλήθηκε στα $ 12.3 εκ. και το ‘BULK AVENIR’ 50.399 DWT (2002 – Kawasaki) αγοράστηκε από την Kouros Maritime στα $ 17,7 εκ.  Αξίζει να σημειώσουμε το premium των $ 5 εκ. διαφορά για 2 ίδια πλοία αλλά το ένα είναι χτισμένο στην Κίνα και το άλλο στην Ιαπωνία.

✏  Στα Handysize, το ‘GREAT RIVER’ 33.745 DWT (2004 – Oshima) πουλήθηκε στην Sun Ace στα $ 14,5 εκ. και το ‘HARRIET’ 25.565 DWT (2002 – Jiangsu Yangzijiang) πουλήθηκε σε  Έλληνες στα    $ 8 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Suezmax, το ‘PRISCO MIZAR’ 166.467 DWT (2007 – Hyundai H.I.) πουλήθηκε στα $ 40 εκ. και τα ‘ICE EXPLORER’ 146.247 DWT (2006 – Universal S.B) και ‘ICE TRAVELLER’ 146.356 DWT (2007 – Universal S.B) πουλήθηκαν από την Dynacom στα $ 41,2 εκ. και $ 44,2 εκ. αντίστοιχα.

 

 

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.