Διαλύσεις πλοίων: Μεγαλώνει η ψαλίδα των τιμών, μεταξύ Cash και End Buyers

Διαλύσεις πλοίων: Μεγαλώνει η ψαλίδα των τιμών, μεταξύ Cash και End Buyers

5
Διαλύσεις πλοίων: Μεγαλώνει η ψαλίδα των τιμών, μεταξύ Cash και End Buyers

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Σχετική ηρεμία επικράτησε στην αγορά την προηγούμενη εβδομάδα με το γενικότερο ενδιαφέρον να επικεντρώνεται σε πλοία μικρότερου και μεσαίου τονάζ, μεταξύ 6,000 – 14,000 LDT, καθώς ο χρόνος διάλυσης τους είναι μικρότερος συγκριτικά με τα μεγαλύτερα πλοία, επιτρέποντας έτσι στους End Buyers να μην είναι εκτεθειμένοι σε οποιαδήποτε πτωτική διακύμανση των νομισματικών ισοτιμιών η των εγχώριων τιμών του σιδήρου.

Ταυτόχρονα, η ψαλίδα των τιμών, μεταξύ αυτών που ζητάνε οι Cash Buyers και αυτών που προσφέρουν οι End Buyers, μεγαλώνει και εικάζεται ότι οι πρώτοι θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες ακόμη και στο να πιάσουν τις τιμές που έδωσαν για να αγοράσουν τα πλοία.

Στην Ινδία, η σταθεροποίηση της ρουπίας ώθησε τους Cash Buyers στο να παραμείνουν οι προσφορές τους προς τους πλοιοκτήτες σε υψηλά επίπεδα.

Λόγω των υψηλών αποθεμάτων πλοίων που έχουν συσσωρεύσει οι Cash Buyers και τα οποία δεν έχουν πουληθεί ακόμη υπάρχει το ρίσκο η οποιαδήποτε διόρθωση της αγοράς να τους αναγκάσει να ρίξουν τις τιμές προς όφελος των End Buyers δεδομένης και της συνεχιζόμενης προσφοράς των Containers και ιδιαίτερα των Panamax Containers.

Το Πακιστάν, μετά από αρκετό διάστημα εκτός, τελικά μπήκε στην αγορά κυρίως για μεγαλύτερα πλοία όπως Capes και VLCCs καταφέρνοντας μάλιστα να κλείσει ήδη κάποια πλοία.

Εικάζεται ότι το επόμενο διάστημα η αγορά του Πακιστάν θα είναι αυτή που θα επικρατήσει στα πλοία μεγαλύτερου τονάζ αφού οι τιμές που προσφέρει είναι υψηλότερες ακόμη και από των ισχυρών παραδοσιακών αγοραστών του Μπαγκλαντές.

Στο Μπαγκλαντές, οι εναπομείναντες από θέμα χωρητικότητας/διαθεσιμότητας End Buyers εκδήλωσαν ενδιαφέρον για μικρότερα πλοία σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα τιμών, σε μία προσπάθεια να εκμεταλλευτούν την αύξηση των τιμών του σιδήρου κατά $ 5 τον τόνο. Θα χρειαστεί λίγο διάστημα μέχρι τα διαλυτήρια να «απελευθερωθούν» από προηγούμενες αγορές ώστε οι End Buyers να ξαναβγούν επιθετικά στην αγορά.

Στη Κίνα, δεν έχει υπάρξει καμία μεταβολή από το προηγούμενο διάστημα και συνεχίζει να είναι απασχολημένη με τα υπό επιδότηση πλοία των κρατικών εταιριών.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 772,068 DWT εκ των οποίων περίπου το 21% (161,068 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 75% (579,154 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 4% (31,846 DWT) Containers & Ro-Ro.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα:

✏  Ινδία:  Από $ 430 – $ 460 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 425 – $ 455 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 420 – $ 450 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 310 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.