Διαλύσεις πλοίων: Εκτός αγοράς και πάλι το Πακιστάν

Διαλύσεις πλοίων: Εκτός αγοράς και πάλι το Πακιστάν

24
Διαλύσεις πλοίων: Εκτός αγοράς και πάλι το Πακιστάν

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Ιστορικά ο Ιανουάριος χαρακτηρίζεται από έντονη μεταβλητότητα στον τομέα των διαλύσεων και ουσιαστικά η περίοδος της έντονης δραστηριότητας προσδιορίζεται στη περίοδο από τα μέσα Φεβρουαρίου μέχρι και τον Απρίλιο όπου αρχίζει και ξεκινάει η περίοδος των μουσώνων.
Στην παρούσα φάση οι προσφερόμενες τιμές βρίσκονται σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα και σε συνδυασμό με τη διόρθωση της αγοράς αλλά και την απαγόρευση των εξαγωγών Iron Ore από την Ινδονησία ενδεχομένως να υπάρξει αύξηση της προσφοράς των πλοίων προς διάλυση.
Στην Ινδία, η ισοτιμία της ρουπίας επέστρεψε πάλι στα φυσιολογικά επίπεδα των 61 ρουπίων προς το δολάριο και οι τιμές του σιδήρου παρουσίασαν και αυτές αυξητικές τάσεις, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους Cash Buyers να πουλήσουν πλοία που είχαν αγοράσει το προηγούμενο διάστημα αλλά και να προχωρήσουν σε νέες αγορές. Σύμφωνα με εκτιμήσεις ανθρώπων της αγοράς παρά το γεγονός ότι τα θεμελιώδη μεγέθη, νόμισμα και τιμές σιδήρου, είναι θετικά δεν αναμένουν ιδιαίτερη αύξηση των τιμών και εκτιμούν ότι θα κινηθούν σε αυτά τα επίπεδα μέχρι τις εκλογές που θα γίνουν το Μάιο.
Το Πακιστάν, για άλλη μία εβδομάδα δεν κατάφερε να μπει στην αγορά καθώς δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τις τιμές της Ινδίας και του Μπαγκλαντές οι οποίες κατά μέσο όρο είναι περίπου $ 15 – $ 20 υψηλότερες, ενώ παράλληλα δεν έχει τη δυνατότητα να δεχθεί τα Panamax Containers που έχουν βγει στην αγορά λόγω του βυθίσματος τους. Για να δούμε το Πακιστάν να επιστρέφει στην αγορά είτε θα πρέπει να ανεβάσει τις τιμές η να διορθώσουν πτωτικά οι τιμές των ανταγωνιστών του.
Το Μπαγκλαντές, μετά από αρκετό διάστημα έχει μπει δυναμικά στην αγορά και δημιουργεί έντονο ανταγωνισμό στην Ινδία ιδιαίτερα για πλοία που γεωγραφικά εξυπηρετούνται από αυτό. Εκτιμάται ότι με το πέρας των αργιών στην Κίνα, θα υπάρξει αύξηση της προσφοράς των πλοίων η οποία θα ικανοποιήσει την έντονη αγοραστική διάθεση των End Buyers.
Η Κίνα συνεχίζει να απέχει από την διεθνή αγορά αφού τα διαλυτήρια της ικανοποιούν τις ανάγκες τους από την προσφορά των πλοίων των κρατικών εταιριών της και μόνο αν υπάρξει άνοδος των τιμών της θα καταφέρει να ξαναμπεί και πάλι στο παιχνίδι της αγοράς.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε στους 1,024,669 DWT, εκ των οποίων περίπου το 45% (458,665 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 55% (566,004 DWT) δεξαμενόπλοια και καθόλου Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 430 – $ 460 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 415 – $ 445 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 425 – $ 455 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 340 – $ 350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.