To 2014 οι συνθήκες της ναυλαγοράς θα είναι καλύτερες από τις φετινές

To 2014 οι συνθήκες της ναυλαγοράς θα είναι καλύτερες από τις φετινές

3
To 2014 οι συνθήκες της ναυλαγοράς θα είναι καλύτερες από τις φετινές

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 1,581 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,514 μονάδες με $ 19,762 την ημέρα, BPI 1,565 μονάδες στα  $ 12,503 την ημέρα, BSI 1,315 μονάδες στα $ 13,754 την ημέρα και BHSI 690 μονάδες στα $ 9,708 την ημέρα.

Ισχυρά σημεία αντίστασης τόσο προς την κάθοδο αλλά και στην άνοδο περί των 1,600 μονάδων παρουσίασε ο δείκτης την προηγούμενη εβδομάδα αφού με το που έφτασε τις 1,602 μονάδες στις 6 Νοεμβρίου άρχισε και πάλι τις οριακές πτωτικές διορθώσεις.

Συγκριτικά με το κλείσιμο της προηγούμενης Παρασκευής, 1η Νοεμβρίου, στις 1,525 μονάδες ο BDI κέρδισε 51 μονάδες επηρεάζοντας θετικά όλους τους επιμέρους δείκτες με μόνη εξαίρεση αυτή των Panamax όπου ο BPI για όλη την εβδομάδα έχασε 66 μονάδες δηλαδή μείωση του μέσου όρου ημερησίων εσόδων κατά $ 528 στο σύνολο της εβδομάδας.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι εκτιμήσεις – αναλύσεις για την πορεία του κλάδου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του χρόνου, με τις περισσότερες από αυτές να συνηγορούν για μία καλύτερη πορεία από το 2014 και μετά.

Ύστερα από τη θετική εκτίμηση για τη ναυλαγορά της Precious Shipping που αναφέραμε στην προηγούμενη ανασκόπηση, αυτή τη φορά τη σειρά παίρνει η Pacific Basin, μία από τις κυριότερες εταιρίες του κλάδου.

Σύμφωνα με την εταιρία, οι παραδόσεις των νεότευκτων πλοίων για το σύνολο του 2013 αναμένεται να είναι αρκετά χαμηλότερες από αυτές που αρχικά είχαν εκτιμήσει στις αρχές του 2013, κάνοντας αναφορά στην πρόσφατη εκτίμηση της R.S Platou η οποία εκτιμά τη συνολική αύξηση των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου στο 7,9%, οριακά χαμηλότερα από την εκτίμηση για αύξηση της ζήτησης του 8,1%.

Για το 2014, η Pacific Basin εκτιμά ότι οι συνθήκες της ναυλαγοράς θα είναι καλύτερες από τις φετινές καθώς υπολογίζει την αύξηση του συνολικού στόλου κάτω από το 5% και την αύξηση της ζήτησης πάνω από το 7%.

Παράλληλα επισημαίνει ότι η φθίνουσα πορεία των παραδόσεων έχει συμβάλει και στη μείωση της αύξησης του στόλου παρά το γεγονός ότι και ο αριθμός των διαλύσεων το 2013 θα είναι πτωτικός ύστερα από τα επίπεδα ρεκόρ του 2012.  Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι ο στόλος των πλοίων μεταξύ 25,000 – 40,000 παρουσίασε μηδενική καθαρή αύξηση το 3ο τρίμηνο όταν η αύξηση του συνόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου το ίδιο διάστημα ήταν 1%.

Εκτιμώντας βραχυπρόθεσμα την πορεία της αγοράς η Pacific Basin, αναφέρει ότι αναμένει στα τέλη του έτους η ζήτηση να είναι αυξημένη λόγω εποχικότητας ενώ οι παραδόσεις θα είναι περιορισμένες, το οποίο θα ωφελήσει περισσότερο τα πλοία από Handysize έως Supramax και Ultramax, αλλά στις αρχές του 2014 η εικόνα αυτή θα αντιστραφεί προσωρινά και πάλι λόγω εποχικότητας, καθώς το πρώτο τρίμηνο κάθε χρόνου παραδοσιακά έρχεται αντιμέτωπο με αύξηση των παραδόσεων, τις αργίες της Κίνας αλλά και τη μείωση της ζήτησης λόγω των καιρικών συνθηκών.

Κλείνοντας την έκθεση της, εκτιμά ότι τα μικρότερου τονάζ πλοία, αυτό που λέμε ότι ανήκουν στο “Minor Bulk Segments” θα «συμπεριφερθούν» καλύτερα από τα μεγαλύτερου τονάζ πλοία, Panamax και Capes, για τα οποία θα χρειαστεί λίγο περισσότερο διάστημα ώστε να απορροφηθεί πλήρως το πλεονασματικό τονάζ.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Panamax, το ‘OCEAN LION’ 75.656 DWT (2005 – Sanoyas) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 20 εκ., το ‘VOLUMNIA’ 76.015 DWT (2002 – Tsuneishi Zosen’ αγοράστηκε στα $ 15,5 εκ. και το ‘PRIDE OF INDORE’ 75.230 DWT (1996 – Fincantieri) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 7,4 εκ.

✏  Στα Ultramax, το ‘SUPRA CHALLENGER I’ 61.462 DWT (2013 – Iwagi Zosen) και το ‘SUPRA CHALLENGER 2’ 61.455 DWT (2013 – Iwagi Zosen)  πουλήθηκαν enbloc στα $ 60εκ.

✏  Στα Supramax, το ‘MEDI CHENNAI’ 55.862 DWT (2005 – Kawasaki) πουλήθηκε στην Pacific Basin στα $ 19 εκ.  .

✏  Στα Handysize, το ‘BEACON SW’ 32.327 DWT (2007 – Kanda S.B) και το ‘PHAROS SW’ 32.312 DWT (2007 – Kanda S.B)  πουλήθηκαν enbloc στα $ 37εκ., το ‘OLEG’ 27.900 DWT (1995 – Nakai S.B) με Dry Dock due αγοράστηκε στα $ 7,6 εκ. και το ‘GLOBAL CHALLENGER’ 25.012 DWT (1998 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 6,3 εκ.

Στον τομέα των tankers έγιναν οι κάτωθι πράξεις:

✏  Στα Suezmax, το ‘TENERIFE SPIRIT’  149.990 DWT (2000 – Daewoo) πουλήθηκε στην Eurotankers στα $ 16,3 εκ.

✏  Στα Chemicals, το ‘PETER SCHULTE’  12.940 DWT (2006 – Sambo Tongyoung) και το ‘PAUL SCHULTE’ 12.972 DWT (2006 – Sambo Tongyoung) πουλήθηκαν enbloc στα $ 24 εκ. και το ‘ACACIA’ 7.100 DWT (2005 – Selah Shipyard) με το ‘JASMIN’ 6.995 DWT (2010 – Argem Shipyard) πουλήθηκαν enbloc σε Γερμανούς στα $ 14 εκ.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.