
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Δύο έρχονται ένας φεύγει, αφού το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές επέστρεψαν στην αγορά ύστερα από τις αργίες του Eid, η Ινδία απέχει λόγω των αργιών του Diwali έχοντας σαν αποτέλεσμα την μείωση των τιμών και του όγκου των διαλύσεων, χωρίς όμως να παραβλέπουμε το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα η άνοδος των τιμών, κυρίως από την Ινδία, οφειλότανε περισσότερο σε σπέκουλα για βελτίωση της αγοράς και λιγότερο στην βελτίωση των θεμελιωδών μεγεθών όπως η νομισματική ισοτιμία και η αύξηση των τιμών του σιδήρου.
Η Ινδία συνεχίζει να απολαμβάνει τη σταθεροποίηση του νομίσματος της στις 61 ρουπίες προς το δολάριο και την οριακή άνοδο των τιμών του σιδήρου αλλά οι Cash Buyers εν αντιθέσει δεν απολαμβάνουν την παρούσα κατάσταση καθώς πλοία τα οποία αγόρασαν την προηγούμενη εβδομάδα σε τιμές σπέκουλας δεν έχουν βρει αγοραστικό ενδιαφέρον από τους End Buyers με αποτέλεσμα συμφωνίες να ακυρώνονται η να υπόκεινται σε επαναδιαπραγμάτευση.
Το Πακιστάν, εκμεταλλευόμενο το γνωστό πλεονέκτημα του “Gas Free for Man Entry”, ιδιαίτερα για τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια όπως τα VLCCs, κατάφερε και έκλεισε τέτοιου τύπου πλοία τα οποία όμως παραμένουν ακόμη στα χέρια των Cash Buyers καθώς οι End Buyers τουλάχιστον ακόμη δεν είναι διατεθειμένοι να ικανοποιήσουν τα επίπεδα των τιμών που ζητούν οι Cash Buyers.
Η επόμενη εβδομάδα θα δείξει αν τελικά η σπέκουλα θα αποδώσει καρπούς στους Cash Buyers η θα αναγκαστούν να ρίξουν νερό στο κρασί τους.
Το Μπαγκλαντές, δείχνει να έχει όλες τις προϋποθέσεις επιστροφής στην αγορά καθώς έχει επέλθει νομισματική σταθερότητα αλλά και αύξηση των τιμών του σιδήρου ενώ παράλληλα μπορεί να εκμεταλλευτεί την πτωτική πορεία της αγοράς στην Κίνα και να βγει αυτό στην αγορά για πλοία που βρίσκονται στο Far East.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά αφού λόγω των χαμηλών τιμών του σιδήρου οι τιμές που προσφέρει δεν μπορούν να συγκριθούν με αυτή των ανταγωνιστών της. Αρκετά πλοία που βρίσκονται στην περιοχή, πωλούνται “As Is” με σκοπό μετά να οδηγηθούν προς τις ανταγωνίστριες αγορές στο Sub-Continent.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 357,192 DWT εκ των οποίων περίπου το 40% (140,905 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου το 39% (139,573 DWT) δεξαμενόπλοια και το 21% (76,714 DWT) RO-RO και Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 385 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 385 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 330 – $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ