Προσδοκίες για έντονη δραστηριότητα στο 4ο τρίμηνο των διαλύσεων

Προσδοκίες για έντονη δραστηριότητα στο 4ο τρίμηνο των διαλύσεων

7
Προσδοκίες για έντονη δραστηριότητα στο 4ο τρίμηνο των διαλύσεων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Σημάδια βελτίωσης αρχίζουν και φαίνονται στον ορίζοντα, αφού η νομισματική κατρακύλα τόσο στην Ινδία και στο Πακιστάν δείχνει να έχει σταματήσει και το κλίμα έχει αρχίσει να αντιστρέφεται καλλιεργώντας προσδοκίες ότι όπως ιστορικά είναι αποδεδειγμένο, το 4ο τρίμηνο θα είναι αρκετά δραστήριο σε διαλύσεις οδηγώντας παράλληλα τις τιμές σε υψηλότερα επίπεδα.

Στην Ινδία, η θεαματική ανατίμηση της ρουπίας κατά 2,6%, στις 63,5 ρουπίες στο δολάριο, δημιούργησε θετική ψυχολογία στους Cash Buyers, οι οποίοι άρχισαν και πάλι να δραστηριοποιούνται και μερικοί μάλιστα άρχισαν να σπεκουλάρουν την άνοδο των τιμών και να προσφέρουν ενδεχομένως σε υψηλότερα επίπεδα από αυτά της τρέχουσας αγοράς.  Στον αντίποδα, οι τιμές του σιδήρου συνεχίζουν να επιδεικνύουν πτωτικές τάσεις, κάνοντας ιδιαίτερα επιφυλακτικούς τους End Buyers, έχοντας σαν αποτέλεσμα πλοία ήδη αγορασμένα από τους Cash Buyers να παραμένουν απούλητα.

Το Πακιστάν, το οποίο και αυτό αντιμετώπισε τα δικά του προβλήματα ισοτιμίας, και το οποίο ακολουθεί πάντα τη στρατηγική της Ινδίας, αναμένεται και αυτό σιγά – σιγά να επανέλθει στην αγορά, αλλά αν θέλει σύντομα να αρχίζει να ανταγωνίζεται την Ινδία και ιδιαίτερα για πλοία μεγαλύτερου τονάζ, τότε άμεσα θα πρέπει να προβεί σε αύξηση των προσφερομένων τιμών.

Το Μπαγκλαντές, ενώ δεν έχει θέματα ισοτιμίας, έχει να αντιμετωπίσει την πτώση των τιμών του σιδήρου, συμπιέζοντας έτσι τις οποιεσδήποτε προσφερόμενες τιμές με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ανταγωνιστεί τις υπόλοιπες αγορές που έχουν αρχίσει και μπαίνουν πάλι στο παιχνίδι.

Η Κίνα, δεν πτοείται από τις εξελίξεις στις υπόλοιπες αγορές και συνεχίζει να παραμένει η πιο ανταγωνιστική, καθιστώντας την, την καλύτερη αγορά και ιδιαίτερα για πλοία τα οποία βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της καθώς το τελευταίο διάστημα αυτό που τη χαρακτηρίζει είναι η σταθερότητα στη αγορά, με τις σε καλά επίπεδα τιμές στου σιδήρου λόγω της αυξημένης ζήτησης.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 891,728 DWT εκ των οποίων περίπου το 24% (216,321 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 59% (528,207 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 17% (147,200 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 360 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 360 – $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 355 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 350 – $ 365 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.