Αντίθετοι οι πλοηγοί με τη διαδικασία πρόσληψης των εκτάκτων

Αντίθετοι οι πλοηγοί με τη διαδικασία πρόσληψης των εκτάκτων

19
Αντίθετοι οι πλοηγοί με τη διαδικασία πρόσληψης των εκτάκτων

Επιστολή του διοικητικού συμβουλίου της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοηγών σχετικά με την αντίθεσή τους στην πρόσληψη εκτάκτων, για χρονικό διάστημα έως οκτώ μηνών, εκτός διαγωνιστικής διαδικασίας κατέθεσε στη Βουλή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, η βουλευτής Α’ Πειραιά ΔΗΜΑΡ, Μαρία Ρεπούση.

Η επιστολή είναι η εξής:

«Οι Πλοηγοί αντιδρούν στην πρόσληψη εκτάκτων χωρίς διαγωνιστική διαδικασία και ζητούν την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων με πλοιάρχους κατόπιν διενέργειας διαγωνισμού.

Το ΥΝΑ με απόφαση του Υπουργού και ανακοινώσεις των κατά τόπους λιμεναρχείων προκήρυξε την πρόσληψη έκτακτων πλοηγών για χρονικό διάστημα έως οκτώ μήνες.

Είναι αληθές ότι υπάρχουν σοβαρά κενά των οποίων την κάλυψη ζητά επίμονα η Πανελλήνια Ενωση Πλοηγών, όχι όμως με εκτάκτους, αλλά με μονίμους.

Η αντίρρηση των ήδη υπηρετούντων πλοηγών στην πρόσληψη εκτάκτων, συνίσταται στο γεγονός ότι στο χρονικό διάστημα των οκτώ μηνών, οι έκτακτοι μετά βίας θα εκπαιδευθούν και δεν θα μπορέσουν να συνδράμουν με ασφάλεια στην αντιμετώπιση των αναγκών της Υπηρεσίας.

Η πρόσληψη μονίμων πλοηγών με την προβλεπόμενη από τον νόμο διαγωνιστική διαδικασία είναι απολύτως εφικτή διότι η Πλοηγική Υπηρεσία εξαιρέθηκε ρητά από τις απαγορεύσεις περί προσλήψεων και η εξαίρεση αυτή συμπεριλήφθηκε στους μνημονιακούς νόμους. Ειδικότερα με το άρθρο 33 Ν. 4024/2011 όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 1 παρ. 8 Ν. 4038/2012 το ναυτικό προσωπικό των πλοηγικών σταθμών εξαιρέθηκε ρητά από την διαδικασία κατάργησης των κενών οργανικών θέσεων με την αιτιολογία ότι δεν πρέπει να διαταραχθεί η λειτουργία των πλοηγικών σταθμών γεγονός που θα είχε αρνητικές συνέπειες στις παρεχόμενες λιμενικές και ναυτιλιακές υπηρεσίες στην Ελλάδα και διότι η διατήρηση και κάλυψη των θέσεων αυτών καμία επιβάρυνση δεν προκαλεί στον κρατικό προϋπολογισμό, αφού οι δαπάνες μισθοδοσίας βαρύνουν το Κεφάλαιο της Πλοηγικής Υπηρεσίας. Σύμφωνα δε με την παράγραφο 2 περ. θ του άρθρου 1 του Ν. 3812/2009 σε συνδυασμό με την υποπαράγραφο Ζ5 εδ. 1  του Ν. 4093/2012 «περί έγκρισης μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2013-2016» το ναυτικό προσωπικό της Πλοηγικής Υπηρεσίας ρητά εξαιρείται από τον κανόνα «ένα προς πέντε» (μία πρόσληψη ανά πέντε αποχωρήσεις) που αφορά το δημόσιο τομέα.

Οι πλοηγοί είναι αντίθετοι και με την διαδικασία που ακολουθείται για την πρόσληψη των εκτάκτων, αφού δεν προβλέπεται ούτε η διενέργεια διαγωνισμού, ούτε η επιλογή των υποψηφίων με διαδικασίες μοριοδότησης βάσει αντικειμενικών κριτηρίων. Βασικά στις ανακοινώσεις πρόσληψης δεν αναφέρεται ούτε με ποια κριτήρια θα γίνει η επιλογή μεταξύ των υποψηφίων, ούτε ποια αρχή θα τους επιλέξει, ούτε ποια διαδικασία θα ακολουθηθεί. 

Η Πανελλήνια Ένωση Πλοηγών είναι αντίθετη στην πρόσληψη έκτακτων πλοηγών οι οποίοι θα χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών, διότι με αυτόν τον τρόπο παραβιάζεται ευθέως ο νόμος και η διαγωνιστική διαδικασία, υποβαθμίζεται η ποιότητα των παρεχομένων πλοηγικών υπηρεσιών, δημιουργούνται πλοηγοί δύο ταχυτήτων προς όφελος μικροπολιτικών στοχεύσεων και τίθεται σε κίνδυνο το δημόσιο συμφέρον και η ασφάλεια των λιμένων. Ενόψει δε του γεγονότος ότι όλοι οι μνημονιακοί νόμοι έχουν ρητά εξαιρέσει την Πλοηγική Υπηρεσία από την απαγόρευση προσλήψεων, ουδείς λόγος υφίσταται να μην καλύπτονται οι κενές οργανικές θέσεις εργασίας από άνεργους νέους και ικανούς πλοιάρχους που διαθέτουν τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για την πλήρωση των συγκεκριμένων θέσεων και να προκρίνονται οι «ημέτεροι» με σοβαρό ορατό κίνδυνο να πληγεί το κύρος της Πλοηγικής και ο υψηλός βαθμός ασφάλειας που έχει έως σήμερα επιδείξει.

Καλεί λοιπόν τον κο Υπουργό να προβεί άμεσα σε προκήρυξη διαγωνισμού για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων με μονίμους πλοηγούς , ώστε να συμβάλλει και στην μείωση της ανεργίας των ναυτικών και στην ασφαλή στελέχωση και λειτουργία της Πλοηγικής Υπηρεσίας».

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.