
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Την Παρασκευή 30 Αυγούστου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 1132 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,243 μονάδες με $ 15,200 την ημέρα, BPI 907 μονάδες στα $ 7,241 την ημέρα, BSI 939 μονάδες στα $ 9,819 την ημέρα και BHSI 531 μονάδες στα $ 7,646 την ημέρα.
Την προηγούμενη εβδομάδα, ο δείκτης παρουσίασε μία ελαφριά διόρθωση, ουσιαστικά κινήθηκε παράλληλα, με μεγαλύτερο αντίχτυπο στα Capes, αλλά το θετικό που κρατάμε είναι ότι κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, του ιστορικά χαμηλότερου μήνα, κατάφερε να κρατηθεί πάνω από τις 1,000 μονάδες ανεβάζοντας τις προσδοκίες για καλύτερη απόδοση προς το τέλος του χρόνου δεδομένου και του εξορθολογισμού στο ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης.
Κατά τη διάρκεια των πρώτων 7 μηνών του 2013, τα νέα πλοία που πέσανε στο νερό αυξήσανε την προσφορά κατά 39,1 εκατομμύρια DWT ενώ την ίδια στιγμή, λόγω των διαλύσεων το ίδιο χρονικό διάστημα η προσφορά μειώθηκε κατά 13,8 εκατομμύρια DWT, έχοντας σαν συνολικό καθαρό αποτέλεσμα, αύξηση της προσφοράς κατά 25,3 εκατομμύρια τόνους για τους πρώτους 7 μήνες .
Σύμφωνα με την Pareto Shipping, για το 2013 η αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου εκτιμάται ότι θα ανέρθει στο 8,2%.
Το πρώτο εξάμηνο του έτους, τα φορτία Iron Ore και Coal προς την Κίνα παρουσίασαν αύξηση 5,1% και 4% αντίστοιχα ενώ η παραγωγή σιδήρου (Steel Production) της Κίνας αυξήθηκε κατά 9,3%.
Το εμπόριο του Iron Ore αναμένεται να αυξηθεί τους τελευταίους μήνες καθώς θα αυξηθεί η παραγωγή/προσφορά από την Αυστραλία και την Βραζιλία, ανεβάζοντας τη συνολική αύξηση στο 10% για φέτος.
Σύμφωνα με τον CEO της Golden Ocean Group, Herman Billung, η ζήτηση για Capes μέχρι το 2016 θα αυξηθεί κατά 23% καθώς εκτός από την αύξηση του Iron Ore, το εμπόριο του Coal θα υπέρ αποδώσει τα επόμενα χρόνια ξεπερνώντας και αυτό του Iron Ore καθώς η Κίνα και η Ινδία θα χρειαστούν περισσότερο και καλύτερης ποιότητας Coal από το εγχώρια παραγόμενο.
Ταυτόχρονα, θετικά είναι και τα νέα για τα Panamax το επόμενο διάστημα, τα οποία εκτός από μία ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια του Ιουλίου έχουν κινηθεί πτωτικά. Εκτιμάται ότι το εμπόριο των Grains θα αυξηθεί πάνω από 8% σε ετήσια βάση λόγω της αυξημένης ρεκόρ παραγωγής από τις ΗΠΑ και την αντίθετα αρκετά μειωμένη παραγωγή από την Κίνα το οποίο θα επιδράσει θετικά στα έσοδα των Panamax προς το τέλος του χρόνου.
Βάσει των τελευταίων προβλέψεων από την Pareto Shipping, το 2014 και 2015 το συντηρητικό σενάριο για την αύξηση της ζήτησης πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου είναι ότι θα αυξηθεί κατά 5% ενώ η καθαρή αύξηση των πλοίων, μετά από διαλύσεις, εκτιμάται στο 3,5% αυξάνοντας έτσι το Fleet Utilization από το 86,8% στο 88,1%, δηλαδή στα ίδια σχεδόν επίπεδα με το 2011, το οποίο συνεπάγεται αύξηση των εσόδων των πλοίων.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax, το ‘DANANN ISLAND’ 75.000 DWT (2006 – Sanoyas) αγοράστηκε από την Thenamaris στα $ 18,75 εκ., το ‘PIONEER PACIFIC’ 70.003 DWT (1994 – Hudong) και το ‘ID RED SEA’ 70.029 (1994 – Hudong) πουλήθηκαν en-bloc σε Ινδούς, στα $ 9 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘ID HARBOUR’ 28.760 DWT (1995 – Naikai) αγοράστηκε στα $ 7 εκ
Στον τομέα των tankers έγιναν οι κάτωθι πράξεις:
✏ Στα MR, το ‘YASA CEYHAN’ 50.162 DWT, το ‘YASA SEYHAN’ 50.162 DWT, το ‘YASA MARMARIS’ 50.215 DWT και το ‘YASA BODRUM’ 50.261 όλα του 2009 κτισμένα στην SPP, πουλήθηκαν en-bloc στην Ridgebury Tankers στα $ 29 εκ. το κάθε ένα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ