
Με στόχο τη μεγέθυνση των Τερματικών Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων του Εμπορικού Λιμένα Πειραιά οι διοικήσεις του ΟΛΠ Α.Ε. και της ΣΕΠ Α.Ε., συνδιαμόρφωσαν Πρακτικό Διαδικασίας Φιλικής Διευθέτησης, το οποίο θα τεθεί υπόψη των Διοικητικών Συμβουλίων των δύο εταιριών τη μεθεπόμενη εβδομάδα.
Με βάση το Πρακτικό αυτό η ΣΕΠ Α.Ε. αναλαμβάνει (α) να κατασκευάσει και το δυτικό τμήμα του Προβλήτα ΙΙΙ (β) να κατασκευάσει για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. το νέο τερματικό σταθμό Προβλητών Πετρελαιοειδών και τα δίκτυα του (γ) να αναβαθμίσει τον Προβλήτα ΙΙ με 12 E-RTG’s, ώστε να αυξηθεί η δυναμικότητά του (δ) να αναβαθμίσει τον Ανατολικό και Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ με εξοπλισμό κατ’ ελάχιστον 7 Γ/Γ Super Super Post Panamax και 16 RMG’s, ώστε να δέχεται τα νέας γενιάς πλοία. (ε) να χρηματοδοτήσει όλα τα πιο πάνω έργα με ποσά ύψους 230 εκ. ευρώ, (ζ) να συνεχίσει να καταβάλει στον ΟΛΠ Α.Ε. τα προβλεπόμενα από τη Σύμβαση Παραχώρησης ετήσια οικονομικά ανταλλάγματα, (στ) να μην καταργηθεί το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα, αλλά να προσαρμοσθεί η καταβολή βάσει οικονομικών δεικτών (ΑΕΠ) λόγω της μεταβολής των οικονομικών δεδομένων στη σύνθεση των φορτιων της αρχικής Σύμβασης (η) να προσκομίσει ή επεκτείνει τις εγγυητικές επιστολές για την κάλυψη της κατασκευής του έργου του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ και (θ) με τα πιο πάνω έργα, να αυξήσει τη δυναμικότητα του ΣΕΜΠΟ/ΣΕΠ ετησίως από 3.700.000 TEU’s σε 6.200.000 TEU’s.
Η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης παραμένει αμετάβλητη για όλα τα έργα (μέχρι το 2044). Ο νέος δυτικός Προβλήτας ΙΙΙ θα είναι λειτουργικά έτοιμος το 2020.
Το συμβατικό κείμενο συμφωνήθηκε να τεθεί υπόψη (α) των Γενικών Συνελεύσεων των μετόχων των δύο εταιριών (β) του Ελεγκτικού Συνεδρίου (γ) να παρασχεθούν πληροφορίες στα αρμόδια Ευρωπαϊκά όργανα και φυσικά (δ) να κατατεθεί στη Βουλή, αφού προηγουμένως συνδιαμορφωθεί ως ιδιωτικό συμφωνητικό τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης από τους νομικούς συμβούλους των δύο πλευρών τις επόμενες ημέρες.
Και οι δύο πλευρές εξέφρασαν την ικανοποίηση τους για τη νέα επένδυση και τη διαμόρφωση Σύμβασης Παραχώρησης μέσω φιλικού διακανονισμού, η οποία μετατρέπει το λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης.
Για τη νέα επένδυση της ΣΕΠ στον Πειραιά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γ. Ανωμερίτης δήλωσε:
«Η νέα επένδυση ύψους 230 εκ. Ευρώ, επαυξάνει την περιουσία του δημοσίου, τα έσοδα του ΟΛΠ Α.Ε. και καθιστά το λιμάνι του Πειραιά ένα από τα σημαντικότερα της Ευρώπης. Για την επένδυση αυτή δεν παραχωρείται ενεργός παραγωγικός χώρος του ΟΛΠ Α.Ε., αλλά θαλάσσιος χώρος ο οποίος σήμερα δεν αξιοποιείται. Πρόκειται για μια ακόμα Σύμβαση Παραχώρησης, όπως γίνεται σε όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια, που αυξάνει την ανταγωνιστικότητα του λιμανιού και φέρνει πρόσθετα κέρδη στους μετόχους του. Για την ανάπτυξη του λιμενικού συστήματος της χώρας ένας μόνο ευρωπαϊκός δρόμος υπάρχει: η μεγέθυνσή τους μέσα από συνενώσεις και η εφαρμογή της πολιτικής των Παραχωρήσεων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «KASTOS» παρέλαβε πρόσφατα η Oceangold Tankers, επικεφαλής της οποίας είναι ο κ. Γιάννης Δράγνης. Συγκεκριμένα, βάσει ανακοίνωσης του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε χθες Δευτέρα την απόφασή του για επιβολή δασμών τουλάχιστον 25% στις εισαγωγές από αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένων της…
Η Ambrey, ανακοίνωσε σήμερα ότι περιήλθε σε γνώση της οπτικό υλικό το οποίο επιβεβαιώνει πως έχουν υποστεί ζημιές οι αποβάθρες στο λιμάνι στη Χοντάιντα,…
Η Capital-Executive Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία νηολόγησης του bulk carrier M/V «ARISTOMENIS» (Φ/Γ “ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ”) στο ελληνικό νηολόγιο. Το M/V «ARISTOMENIS»…
Η Hellenic Seaplanes προσθαλασσώθηκε στο λιμάνι του Βόλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στις θαλάσσιες αερομεταφορές. Το υδροπλάνο της εταιρείας προσέγγισε την κεντρική προβλήτα μπροστά…
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ