Έντονη πτωτική τάση στις νομισματικές ισοτιμίες της Ινδίας, του Πακιστάν και του...

Έντονη πτωτική τάση στις νομισματικές ισοτιμίες της Ινδίας, του Πακιστάν και του Μπαγκλαντές

5
Έντονη πτωτική τάση στις νομισματικές ισοτιμίες της Ινδίας, του Πακιστάν και του Μπαγκλαντές

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Σε στασιμότητα ουσιαστικά παρέμεινε η αγορά των διαλύσεων καθώς εκτός από την περίοδο των μουσώνων που συνέπεσαν με το Ramadan και το Eid, τα οποία από μόνα τους σαν γεγονότα είναι αρκετά για να παγώσουν την αγορά, παρατηρήθηκε και έντονη πτωτική τάση στις νομισματικές ισοτιμίες της Ινδίας, του Πακιστάν και του Μπαγκλαντές, συνοδευόμενη από πτώση των τιμών του σιδήρου.  Ο συνδυασμός όλων των ανωτέρω αρνητικών εξελίξεων, είχε σαν αποτέλεσμα αρκετοί End Buyers, απλά να κλείσουν προσωρινά και να περιμένουν την αγορά να σταθεροποιηθεί πριν δραστηριοποιηθούν και πάλι.

Στην Ινδία, η προσπάθεια της κυβέρνησης να σταθεροποιήσει την ισοτιμία της ρουπίας σε σχέση με το δολάριο, δεν απέδωσε καρπούς καθώς την προηγούμενη εβδομάδα έφτασε να διαπραγματεύεται κοντά στις 62 ρουπίες στο δολάριο ενώ κάποιοι εικάζουν/φοβούνται ότι μπορεί να φτάσει ακόμη και στις 65 ρουπίες.  Η αβεβαιότητα αυτή σε συνδυασμό με τις πτωτικές διακυμάνσεις στις τιμές του σιδήρου έχει αρχίσει να δημιουργεί θέματα βιωσιμότητας καθώς την τελευταία εβδομάδα ένας End Buyer οδηγήθηκε σε χρεοκοπία και υπάρχουν φόβοι μήπως υπάρξουν και άλλοι.

Το Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε και αυτό κάποια προβλήματα νομισματικής ισοτιμίας εκτιμάται ότι μετά τις αργίες λόγων των εορταστικών εκδηλώσεων του Eid θα αρχίσει να δραστηριοποιείται και πάλι.  Όπως έχουμε προαναφέρει η συνήθης τακτική του Πακιστάν είναι να ακολουθεί την Ινδία, οπότε στην παρούσα φάση η οποιαδήποτε δραστηριοποίηση του θα είναι σε χαμηλά επίπεδα τιμών, τουλάχιστον μέχρι να αρχίσει και πάλι να νοιώθει τον ανταγωνισμό.

Στο Μπαγκλαντές, λόγω της μεγάλης πτώσης στις τιμές του σιδήρου οι End Buyers αποφάσισαν να κατέβουν σε απεργία μέχρι το τέλος Αυγούστου και συμφώνησαν να μην βγάλουν στην αγορά προς πώληση τα αποθέματα σιδήρου πού έχουν, τουλάχιστον μέχρι οι τιμές να αρχίσουν να παίρνουν και πάλι την ανιούσα.

Η Κίνα, με τα περισσότερα διαλυτήρια να μην έχουν καθόλου αποθέματα ύστερα από ένα μεγάλο διάστημα απραξίας, είναι ουσιαστικά η μόνη αγορά που δείχνει σημάδια δραστηριοποίησης και μάλιστα σε αρκετά μεγάλο βαθμό αφού οι τιμές που προσφέρει είναι σχεδόν ίδιες με αυτές των ανταγωνιστριών προαναφερόμενων αγορών.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα  ήτανε 985,177 DWT εκ των οποίων περίπου το 20% (196,778 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 53% (518,973 DWT)δεξαμενόπλοια (εκ των οποίων οι 400,410 DWT ήταν 2 FSO) και το 27% (269,606 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 375 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 375 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 375 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 340 – $ 350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.