Υπογραφή συμφωνητικού για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένος Πειραιώς

Υπογραφή συμφωνητικού για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένος Πειραιώς

4
Υπογραφή συμφωνητικού για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένος Πειραιώς

Παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, υπεγράφη χθες στο υπουργείο συμφωνία που ανοίγει νέους ορίζοντες για το λιμάνι του Πειραιά, με σημαντική αναπτυξιακή διάσταση, τόσο για την τοπική, όσο και για την εθνική οικονομία.

Το συμφωνητικό υπέγραψαν ο πρόεδρος της Cosco, Wei Jiafu και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) Γιώργος Ανωμερίτης, παρουσία του γενικού γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Αθανάσιου Χριστόπουλου, του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, αντιναυάρχου Λ.Σ. Δημητρίου Μπαντιά και του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ, Στέλιου Σταυρίδη και Γιάννη Εμίρη αντιστοίχως.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, δήλωσε μετά το πέρας της συνάντησης:

«Ο Captain Γουέι είναι καταρχάς ένας μεγάλος φίλος της Ελλάδας. Γιατί από την αρχή εμπνεύστηκε μαζί με σειρά διαδοχικών ηγεσιών και του Υπουργείου και της Κυβέρνησης αυτό το οποίο σήμερα συνεχίζει: Μία πολύ μεγάλη επένδυση στη χώρα μας, μία πολύ μεγάλη επένδυση στον Πειραιά, που σκοπεύσει να του δώσει μία δύναμη πολύ μεγαλύτερη από την εθνική οικονομία. Σήμερα βάζουμε τις βάσεις για να συνεχίσουμε αυτό που χθες είδαμε να εγκαινιάζεται. Αυτό που εγκαινιάστηκε χθες ξεκίνησε από το 2002 από την πρώτη συζήτηση, μέχρι την κατάληξη της συμφωνίας το 2008 και την οριστικοποίησή της το 2009. Σήμερα βάζουμε τις βάσεις για την επόμενη συμφωνία, που ελπίζουμε να έρθει σύντομα και η υλοποίησή της να φέρει ακόμα περισσότερα container, ακόμα περισσότερες θέσεις εργασίας, ακόμα μεγαλύτερη ισχύ στο λιμάνι του Πειραιά, ακόμα μεγαλύτερη τόνωση και έσοδα για την εθνική μας οικονομία. Πιστεύουμε στη δημιουργία θέσεων εργασίας, πιστεύουμε στη δημιουργία τους μέσα από επενδύσεις στρατηγικού χαρακτήρα, που δίνουν βάθος στην οικονομία μας, ουσία στον τόπο μας, προοπτική στις νέες γενιές. Πιστεύουμε ότι η στρατηγική συνεργασία που ξεκίνησε με την Κίνα, με την Cosco, με τον Captain Γουέι είναι μίας στρατηγικής σημασίας σχέση.»

Ειδικότερα, στο συμφωνητικό που υπεγράφη προβλέπονται:

Η κατασκευή του δυτικού μέρους του Προβλήτα III του ΣΕΜΠΟ, επένδυση συνολικού ύψους 224 εκατομμυρίων ευρώ.

Η κατασκευή στον ίδιο χώρο νέου προβλήτα πετρελαιοειδών για λογαριασμό του ΟΛΠ.

Η κατασκευή τουριστικού και αλιευτικού λιμένα στον Αρμό, καθώς και συμπληρωματικά έργα στον λιμένα Ε από τη ΣΕΠ Α.Ε., σε συνεργασία με το Δήμο Περάματος, μεγιστοποιώντας τα αναπτυξιακά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες.

Σημειώνεται ότι τα ανωτέρω αποτελούν συνολική λύση για την τροποποίηση, με φιλικό διακανονισμό, της υπάρχουσας σύμβασης παραχώρησης.

Το τελικό πρακτικό τελεί υπό την έγκριση, τόσο των συλλογικών οργάνων των δύο εταιρειών, όσο και του Ελεγκτικού συνεδρίου και της Βουλής των Ελλήνων.

Μετά το πέρας της συμφωνίας το τμήμα Ναυτιλίας ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ εξέδωσε τη παρακάτω ανακοίνωση

«H ξαφνική ανακοίνωση της υπογραφής Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΟΛΠ και της θυγατρικής της COSCO ΣΕΠ Α.Ε. είναι προϊόν αδιαφανών διαβουλεύσεων και έρχεται να επιβεβαιώσει την κριτική μας ότι αυτή η κυβέρνηση διατίθεται να παραχωρήσει τα πάντα στην COSCO.

Αυτές οι επενδύσεις δεν έχουν προστιθέμενη αξία για την οικονομία, δεν διασφαλίζουν τις εργασιακές σχέσεις ενώ πολλά είναι τα ερωτηματικά για το περιεχόμενο της συμφωνίας και για την πραγματική συνεισφορά της COSCO στην υλοποίηση των έργων που περιγράφονται στο μνημόνιο συνεργασίας.

Γι΄ αυτές τις επιχειρηματικές της πρωτοβουλίες και λόγω της «συνεχιζόμενης κρίσης στη χώρα και της μείωσης του ΑΕΠ» όπως αναφέρει το μνημόνιο συνεργασίας, η κυβέρνηση σκοπεύει να ανταμείψει την Κινέζικη εταιρεία με ένα δωράκι δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, σε ετήσια βάση, μειώνοντας το τίμημα που είναι υποχρεωμένη να καταβάλλει στον δημόσιο ΟΛΠ. Η κυβερνητική προτεραιότητα είναι σαφής: εξόντωση της μέσης ελληνικής οικογένειας με φόρους και χαράτσια και ανακούφιση των μεγάλων επιχειρήσεων και των εχόντων που «πλήττονται» από την κρίση. Είναι προφανές ότι έτσι εννοούν την προσέλκυση επενδύσεων».

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.