Όταν είσαι στη Ρώμη κάντο όπως οι Ρωμαίοι και στη ναυτιλία κάντο...

Όταν είσαι στη Ρώμη κάντο όπως οι Ρωμαίοι και στη ναυτιλία κάντο όπως οι Έλληνες

48
Όταν είσαι στη Ρώμη κάντο όπως οι Ρωμαίοι και στη ναυτιλία κάντο όπως οι Έλληνες

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 21 Ιουνίου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 1027 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,822 μονάδες με $ 11,064 την ημέρα, BPI 927 μονάδες στα  $ 7,377 την ημέρα, BSI 923 μονάδες στα $ 9,654 την ημέρα και BHSI 552 μονάδες στα $ 8,103 την ημέρα.

Το μοτίβο των τελευταίων ημερών συνεχίζεται με πρωταγωνιστές και πάλι τα Capes και τα Panamax που σημειώνουν την μεγαλύτερη άνοδο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι άλλοι δύο τύποι, Supramax και Handysize, δεν παρουσιάζουν άνοδο, απλά η άνοδος τους είναι με χαμηλότερο ρυθμό.

Σύμφωνα με την Commodore Research & Consultancy, η αγορά των Capes δείχνει σημάδια βελτίωσης καθώς η αύξηση του στόλου είναι χαμηλή ενώ εκτιμά πως τους επόμενους μήνες η συνεχιζόμενη χαμηλή αύξηση του στόλου θα επηρεάσει ακόμη πιο θετικά την πορεία τους.

Αντιθέτως, διατηρούν τις επιφυλάξεις τους για την πορεία των Panamax λόγω του ότι ο συγκεκριμένος κλάδος θα παρουσιάσει την μεγαλύτερη αύξηση από όλα τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Σύμφωνα με τον οίκο, η ζήτηση για Coal από την Κίνα παραμένει χαμηλή καθώς την προηγούμενη εβδομάδα μόνο 7 πλοία ναυλώθηκαν για μεταφορά Coal, 2 λιγότερα από πριν 2 εβδομάδες και 6 λιγότερα από τον μέσο όρο των 4 εβδομάδων.

Αντίθετα, σχετικά με το Iron Ore, 25 πλοία ναυλώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα, 10 περισσότερα από πριν 2 εβδομάδες και 10 περισσότερα από τον μέσο όρο των 4 εβδομάδων.

Σημαντικό στοιχείο επίσης είναι ότι περίπου 145 πλοία είναι αγκυροβολημένα έξω από τα κύρια λιμάνια φόρτωσης Coal και Iron Ore της Αυστραλίας, 20 περισσότερα από πριν μία εβδομάδα και περίπου 45 είναι αγκυροβολημένα έξω από τα κύρια λιμάνια φόρτωσης Iron Ore της Βραζιλίας δηλαδή 5 πιο πολλά από την εβδομάδα που πέρασε.  Από τα 190 συνολικά πλοία στα λιμάνια της Αυστραλίας και της Βραζιλίας, περίπου 140 είναι Capes.

Παράλληλα, οι εξαγωγές σιτηρών από την Νότια Αμερική και Coal από την Ινδονησία παρουσίασαν μία μικρή πτώση έχοντας σαν αποτέλεσμα την μείωση της θετικής πορείας των Panamax.

Έως τώρα η αύξηση των εξαγωγών των 2 ανωτέρω φορτίων από τις συγκεκριμένες περιοχές σε συνδυασμό με το congestion, βοήθησε αρκετά στην αύξηση των ημερησίων εσόδων των Panamax παρά την μεγάλη αύξηση του στόλου.

Εκτιμάται ότι στο άμεσο μέλλον τα ημερήσια έσοδα των Panamax θα δεχτούν πτωτικές πιέσεις καθώς η αγορά των σιτηρών θα επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα και το φαινόμενο του congestion θα εξαλειφθεί, ενώ θα συνεχίσουν να επηρεάζονται και από την μείωση των εισαγωγών Coal από την Κίνα.

Κατά τ’ άλλα, το ενδιαφέρον για νέες παραγγελίες παραμένει μεγάλο καθώς οι τιμές των νεότευκτων πλοίων συνεχίζουν και παραμένουν ελκυστικές.

Αρκετοί πλοιοκτήτες ακόμη εκτιμούν ότι η αγορά θα ανακάμψει από το 2014 και προχωρούν σε παραγγελίες παρά τα χαμηλά επίπεδα της ναυλαγοράς που επηρεάζουν πτωτικά και τις τιμές των πλοίων.

Αξιοσημείωτο είναι πως οι τιμές των Capes παρουσιάζουν συνεχόμενη πτωτική πορεία τους τελευταίους 33 μήνες και σύμφωνα με την Wilhelmsen Ships Service, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν παραγγείλει τα περισσότερα πλοία μεταφοράς Iron Ore από το 2008. Χαρακτηριστικά, ο Frederic Fontarosa, Director της εταιρίας, αναφέρει, «Όταν είσαι στη Ρώμη κάντο όπως οι Ρωμαίοι και στην ναυτιλία κάντο όπως οι Έλληνες»!!!!!!.

Χωρίς τίποτα το συνταρακτικό κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών στον τομέα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου ενώ μηδενικές ήτανε οι πράξεις στον τομέα των δεξαμενόπλοιων την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Capes, το ‘ATLANTIC PRINCESS’ 180.202 DWT (2003 – Imabari), αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 20,2 εκ. με D/D και S/S τον Σεπτέμβριο.

✏  Στα Panamax, το ‘NAVIOS CIELO’ 75.834 DWT (2003 – Sanoyas) αγοράστηκε από την Titan Maritime στα $ 14,3 εκ., το ‘EXCALIBER’ 73.976 DWT (1999 – Tsuneishi) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 10,7 εκ. και το ‘LEGATO’ 72.083 DWT (1999 – Kanasashi) αγοράστηκε από Κινέζους στα $ 9,7 εκ.

Στον τομέα των tankers δεν σημειώθηκε καμία πράξη.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.