Η ΕΕΚΦΝ στους λιμένες Ηγουμενίτσας και Κέρκυρας

Η ΕΕΚΦΝ στους λιμένες Ηγουμενίτσας και Κέρκυρας

11
Η ΕΕΚΦΝ στους λιμένες Ηγουμενίτσας και Κέρκυρας

Κλιμάκιο της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) επισκέφθηκε τους λιμένες Ηγουμενίτσας και Κέρκυρας όπου είχε συναντήσεις με τις διοικήσεις των λιμένων και τις άλλες τοπικές Αρχές για θέματα που αφορούν την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων και των δι’ αυτών διακινουμένων επιβατών – τουριστών. Κατά τις συναντήσεις εξετάστηκαν τα ακόλουθα θέματα.

1.      Για τον λιμένα της Ηγουμενίτσας.

i.        Κρηπιδώματα παραβολής πλοίων

ii.      Σταθμοί επιβατών – Passenger terminals.

iii.    Διαπλάτυνση διαύλου.

iv.     Εφαρμογή μέτρων ασφαλείας που προβλέπονται από τον Διεθνή Κώδικα ISPS για το Maritime Security.

v.       Πρόσβαση στα αξιοθέατα της περιοχής.

vi.     Ευκολίες για τη μερίδα των τουριστών που ενδιαφέρονται να επισκεφθούν την πόλη.

vii.   Μέσα ελέγχου θαλάσσιας κυκλοφορίας (Vessel Traffic System – VTS).

 

Διαπιστώθηκε ότι, η δεύτερη φάση των έργων που ανήκουν και τα κρηπιδώματα αποκλειστικά για την κρουαζιέρα, μαζί με ένα finger pier που κατασκευάζεται στο κέντρο του νέου λιμένος και τον νέο επιβατηγό σταθμό – passenger terminal, βρίσκονται σε εξέλιξη και σύμφωνα με την ενημέρωση θα είναι έτοιμα προς χρήση στο τέλος του έτους.

Σε ότι αφορά το θέμα του διαύλου εισόδου και εξόδου των πλοίων στον λιμένα, διαπιστώθηκε και εκεί ότι πράγματι έχει ολοκληρωθεί η εκβάθυνση του νέου τμήματος πλάτους 90 μέτρων δυτικά αυτού που είναι σήμερα σε χρήση και βρίσκονται σε διαδικασία εγκρίσεως του έργου, προκειμένου να δοθεί προς χρήση. Με την λήξη αυτής της διαδικασίας, θα αρχίσει εκβάθυνση του παλαιού διαύλου που είναι σήμερα σε λειτουργία, ο οποίος έχει πλάτος 90 μέτρων και με την ολοκλήρωση και αυτού του τμήματος θα είναι πλέον προς χρήση ο καινούργιος δίαυλος 180 περίπου μέτρων πλάτος και μήκους 1,2 μιλίων, έργο το οποίο θα καλύψει τις ανάγκες για ταυτόχρονη είσοδο και έξοδο από τον λιμένα της Ηγουμενίτσας, κάτι το οποίο θα διευκολύνει την κίνηση και δεν θα υπάρχουν πλέον καθυστερήσεις.

Σε ότι αφορά το θέμα του ελέγχου της θαλάσσιας κυκλοφορίας με δύο κέντρα ελέγχου ένα στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Κέρκυρας και το δεύτερο στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας, όπου ελέγχεται όλο το μήκος της διαδρομής από το βόρειο στενό της Κέρκυρας μέχρι την Ηγουμενίτσα και σε κάποια απόσταση νοτιότερα αυτής. Αντηλλάγησαν απόψεις όσον αφορά την επαναλειτουργία του.

2.      Για τον λιμένα Κερκύρας.

i.        Οι εργασίες όσον αφορά την επέκταση του λιμενοβραχίονα κρουαζιεροπλοίων.

ii.      Η αξιοποίηση μήκους κρηπιδώματος μπροστά από τον επιβατηγό σταθμό.

iii.    Επίσης η αξιοποίηση για τα κρουαζιερόπλοια μήκους κρηπιδώματος στον παλιό λιμένα που δεν χρησιμοποιείται σήμερα από τα πλοία της γραμμής.

iv.     Ο έλεγχος της θαλάσσιας κυκλοφορίας από το ηλεκτρονικό σύστημα – VTS.

v.       Οι τρόποι αποεπιβίβασης επιβατών από τα κρουαζιερόπλοια που σήμερα παραμένουν στα αγκυροβόλια και δεν είναι πολλά σε αριθμό.

vi.     Θέματα πλοηγήσεων.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που έγινε από τη Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος και την επίσκεψη των εγκαταστάσεων που ακολούθησε, υπάρχει πρόοδος στην κατασκευή του νέου προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια.

Επίσης με ικανοποίηση διαπιστώθηκε η ολοκλήρωση της εκβάθυνσης της μεγάλης λιμενολεκάνης, που δίνει την ικανότητα πλέον να γίνεται χρήση κρηπιδώματος έμπροσθεν του επιβατηγού σταθμού. Η ενημέρωση αφορούσε και τους σχεδιασμούς ευκολιών, όσον αφορά τη μερίδα των τουριστών που δεν ακλουθούν τις οργανωμένες εκδρομές, αλλά πεζοί επισκέπτονται τη πόλη.

Η συνολική εκτίμηση, μετά την εξέταση και άλλων δευτερευουσών θεμάτων που αφορούν την λιμενική υποδομή και την εξυπηρέτηση των τουριστών είναι ότι, από την προσεχή τουριστική περίοδο προβλέπεται να έχουν ολοκληρωθεί τα νέα έργα και το λιμάνι της Κέρκυρας θα είναι έτοιμο να εξυπηρετήσει 7 κρουαζιερόπλοια στα κρηπιδώματα και με κατάλληλους σταθμούς terminals, τηρουμένων σε ικανοποιητικό βαθμό των απαιτήσεων που προβλέπονται για την ασφάλεια σύμφωνα με τον Διεθνή Κώδικα ISPS για το Maritime Security.

Όσον αφορά το θέμα του ελέγχου θαλάσσιας κυκλοφορίας, συζητήθηκαν και εδώ τρόποι σχετική με την επίσπευση των διαδικασιών αποκατάστασης της λειτουργίας του προς διευκόλυνση της ναυσιπλοΐας στην περιοχή.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.