
Έντονη κριτική στη συμφωνία για την ανανέωση της εντολής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών(ENISA) που ψηφίστηκε σήμερα στο Ευρωκοινοβούλιο ασκούν με κοινή δήλωση τους οι ευρωβουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Οι ευρωβουλευτές καταψήφισαν τη συμφωνία, επισημαίνοντας ότι αυτή θα καταστήσει τον Οργανισμό λιγότερο αποτελεσματικό.
Παρ’ ότι η νέα εντολή δίνει στον Οργανισμό αυξημένες αρμοδιότητες, η απόφαση για τη δημιουργία υποκαταστήματος στην Αθήνα, στο οποίο θα μεταφερθεί η πλειοψηφία του προσωπικού, δημιουργεί έντονες αμφιβολίες για την βελτίωση της λειτουργίας και αποτελεσματικότητας του Οργανισμού, σημειώνουν οι Έλληνες ευρωβουλευτές.
“Η Ελλάδα, μέσα σε περιβάλλον πρωτοφανούς οικονομικής στενότητας, έχει προβεί σε μεγάλες θυσίες για να καταστήσει το Ηράκλειο έδρα κατάλληλη για τον ENISA. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως παραδίδεται κτίριο εμβαδού 4000 τετραγωνικών για να στεγάσει τον Οργανισμό με πρόβλεψη για 120-150 εργαζομένους, το οποίο έχει κοστίσει μέχρι σήμερα γύρω στα 7 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό το κτίριο κινδυνεύει να καταστεί κτίριο-φάντασμα λόγω της μεταφοράς του προσωπικού στην Αθήνα. Παράλληλα έχουν διευθετηθεί και τα υπόλοιπα σημεία που δημιουργούσαν παλαιότερα πρόβλημα, όπως η ύπαρξη Ευρωπαϊκού σχολείου και η αεροπορική σύνδεση του Ηρακλείου.
Δυστυχώς, εν μέσω εκβιασμών και πιέσεων, η Ελληνική Κυβέρνηση δέχτηκε, τον Φεβρουάριο του 2012, συμβιβαστική λύση για τη μεταφορά της πλειοψηφίας του προσωπικού του Οργανισμού στην Αθήνα που απειλεί τη βιωσιμότητα του και ελλοχεύει τον κίνδυνο για την τελική μεταφορά του σε άλλη ευρωπαϊκή πόλη.
Μόνο μία αποκεντρωμένη Ευρωπαϊκή Ένωση, που εκμεταλλεύεται τα τοπικά πλεονεκτήματα, όπως είναι η τεχνολογική εστία που έχει δημιουργηθεί στο Ηράκλειο λόγω του ΙΤΕ και του Πανεπιστημίου Κρήτης, μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα αποτελεσματικότερα”.
Οι ευρωβουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ καλούν τέλος την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να “προβεί στα επόμενα χρόνια σε μία λεπτομερή αξιολόγηση της επιλογής της μεταφοράς της πλειοψηφίας του προσωπικού του Οργανισμού στην Αθήνα και σε μία ανάλυση του κόστους που θα προκύψει από αυτή τη μεταφορά καθώς και των προβλημάτων από την παράλληλη λειτουργία σε δύο έδρες” και να “διορθώσει άμεσα το λάθος, αν η κίνηση αποδειχτεί σπάταλη και υπονομευτική για τον οργανισμό”.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ