
Toυ Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ο υπερβολικός ζήλος από την πλευρά των Cash Buyers τις προηγούμενες εβδομάδες εξαφανίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα καθώς τα πλοία συνεχίζουν να καταφθάνουν «απούλητα» στην Ινδία με αρκετές καθυστερήσεις να λαμβάνουν χώρα και με τους Cash Buyers να χρησιμοποιούν δικά τους πληρώματα.
Αν οι τιμές δεν παρουσιάσουν ανοδική πορεία αρκετοί πλοιοκτήτες θα βρεθούν αντιμέτωποι με επαναδιαπραγματεύσεις και σε αρκετές περιπτώσεις με πιθανές ζημίες.
Στην Ινδία, η σπέκουλα της ανόδου των τιμών δεν βγήκε σε καλό για τους Cash Buyers, αφού για άλλη μία φορά η νομισματική αστάθεια πρωταγωνίστησε με την ρουπία να βρίσκεται σχεδόν στις 55 ρουπίες στο δολάριο και τις τιμές του σιδήρου να παρουσιάζουν σημαντικές μεταβολές από μέρα σε μέρα.
Στην παρούσα φάση, συνιστάται η οποιαδήποτε συμφωνία να πραγματοποιείται μόνο με γνωστούς παραδοσιακούς Cash Buyers προς μείωση του κινδύνου για επώδυνες επαναδιαπραγματεύσεις.
Το Πακιστάν, εκμεταλλευόμενο τον «σωρό» των πλοίων που κατευθύνθηκε προς Ινδία, βγήκε στην αγορά αρκετά επιλεκτικά και στοχευμένα και δεδομένου ότι ο αριθμός των διαλυτηρίων είναι αρκετά μικρότερος από αυτόν της Ινδίας έφτασε στο σημείο να προσφέρει ακόμη και πιο ανταγωνιστικές τιμές.
Στο Μπαγκλαντές, οι παραδόσεις των πλοίων συνεχίζονται χωρίς προβλήματα, αλλά οι αγορές νέων πλοίων, συνεχίζουν να είναι ανύπαρκτες αφού η πολιτική αναταραχή συνεχίζεται με απεργίες και βίαιες διαδηλώσεις οι οποίες επηρεάζουν αρνητικά και τις τραπεζικές λειτουργίες.
Η Κίνα, για άλλη μία εβδομάδα έμεινε εκτός αγοράς, λόγω της έντονης δραστηριοποίησης από τις άλλες χώρες το προηγούμενο διάστημα αλλά και των αργιών που είχε στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,094,363 DWT εκ των οποίων περίπου το 83% (909,341 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου και το 17% (185,022 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 410 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 415 – $ 445 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 365 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ