
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, έδωσε την ακόλουθη απάντηση στην ερώτηση που κατέθεσε, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Αγγελική Γκερέκου, με θέμα «Θεσμοθέτηση Ελληνικού Παράλληλου Νηολογίου».
«Η ανάπτυξη της Ελληνικής Ναυτιλίας βασίζεται στην ύπαρξη σταθερού θεσμικού νομοθετικού πλαισίου, κύρια όργανα του οποίου αποτελούν ο Κώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου (ΚΔΝΔ)-ΝΔ 187/73 (ΦΕΚ 261 Α΄) και το Ν.Δ. 2687/1953 (ΦΕΚ 317 Α΄) «Περί Επενδύσεως και Προστασίας Κεφαλαίων Εξωτερικού» το οποίο αποτελεί νομοθέτημα αυξημένης τυπικής ισχύος, αφού περιλαμβάνεται και στο άρθρο 107 του Συντάγματος.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (άρθρο 5 ΚΔΝΔ) για την εγγραφή πλοίων στο Ελληνικό νηολόγιο απαιτείται η προηγούμενη αναγνώριση τους ως ελληνικών. Ως Ελληνικά, αναγνωρίζονται τα πλοία που ανήκουν σε ποσοστό που υπερβαίνει το 50% σε Έλληνες υπηκόους ή Ελληνικά νομικά πρόσωπα. Επίσης, επιτρέπεται υπό προϋποθέσεις και στους υπηκόους ή εταιρείες των λοιπών κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης η ύψωση της ελληνικής σημαίας σε πλοία ιδιοκτησίας τους κατά ποσοστό μεγαλύτερο του 50%.
Η αναγνώριση αυτών συντελείται με την εγγραφή τους στα τηρούμενα από τις Λιμενικές Αρχές νηολόγια, εφαρμοζόμενων κατά τα λοιπά των διατάξεων του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου. Το ελληνικό πλοίο καθ’ όσο διάστημα παραμένει νηολογημένο φέρει μόνο την ελληνική σημαία.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, εκτιμάται ότι δεν υφίσταται λόγος για τη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα του εθνικού μας νηολογίου με την ίδρυση παραλλήλου νηολογίου, πολύ δε περισσότερο για την ποντοπόρο ναυτιλία, η οποία καλύπτεται πλήρως με τις συνταγματικά κατοχυρωμένες εγκριτικές πράξεις του άρθρου 13 Ν.Δ. 2687/1953.»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ