Η προσφορά τονάζ συνεχίζει να είναι σε υψηλά επίπεδα

Η προσφορά τονάζ συνεχίζει να είναι σε υψηλά επίπεδα

7
Η προσφορά τονάζ συνεχίζει να είναι σε υψηλά επίπεδα

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Τα αποτελέσματα της σπέκουλας αρχίζουν και γίνονται όλο και πιο έντονα, ιδιαίτερα στην Ινδία, αφού οι End Buyers σε καμία περίπτωση δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν τις υψηλές τιμές που ζητούν οι Cash Buyers.

Αρκετά από τα κλεισίματα του Ιανουαρίου, που είχαν γίνει σε υψηλές τιμές ελπίζοντας ότι η αγορά θα ανέβει και άλλο, έχουν αρχίσει και καταφθάνουν με τη μόνη διαφορά ότι η αγορά δεν ανέβηκε, αναγκάζοντας έτσι τους Cash Buyers να επαδιαπραγματεύονται τις τιμές με τους πλοιοκτήτες προσπαθώντας έτσι να μειώσουν τη ζημία τους.

Όπως προαναφέραμε, τα περισσότερα προβλήματα τα παρουσιάζει η Ινδία και ενώ μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα η ρουπία είχε σταθεροποιηθεί, άρχισε και πάλι να χάνει έδαφος κάνοντας την κατάσταση ακόμη πιο δύσκολη ενώ ταυτόχρονα και η πορεία της τιμής του σιδήρου δεν δείχνει αυξητικές τάσεις ώστε να εξομαλύνει κάπως την κατάσταση.

Το Πακιστάν αποδεικνύει για άλλη μία φορά πόσο πιστά ακολουθεί την Ινδία, τόσο στα ψηλά όσο και στα χαμηλά, αφού και αυτό την προηγούμενη εβδομάδα αντί να εκμεταλλευτεί την κατάσταση και να βγει στην αγορά εξασφαλίζοντας τονάζ σε λογικές τιμές προτίμησε να απέχει εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις πλοίων τα οποία διαφορετικά θα κατευθυνόντουσαν προς Ινδία.

Το Μπαγκλαντές τελικά δεν δραστηριοποιήθηκε όσο αναμενότανε δείχνοντας ότι δεν εκμεταλλεύθηκε την αποχή της Κίνας λόγω της εορταστικής περιόδου. Αναμένεται να δούμε αν η επιστροφή της Κίνας θα σηματοδοτήσει και την αύξηση του ενδιαφέροντος ή όχι από το Μπαγκλαντές καθώς αναμφισβήτητα η προσφορά τονάζ συνεχίζει να είναι σε υψηλά επίπεδα.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα, κινήθηκε σχεδόν στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη, κλείνοντας στους 677,557 DWT εκ των οποίων περίπου το 83% (564,127 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 15% (99,310) δεξαμενόπλοια και το 2% (14,120) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια δεν παρουσίασαν καμία μεταβολή από την προηγούμενη εβδομάδα και  διαμορφώθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 385 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 375 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.